Inovația care a apărut în magazinele Kaufland România. Așa scapi de aglomerație

de: Ștefan R. Apostol
21 01. 2022

Pentru clienții Kaufland anul 2022 aduce și noi inovații în magazinele retailerului, la nivel internațional, dar și în România. Retailerul implementează o soluție de cumpărături personale pentru o experiență de cumpărături îmbunătățită și ușoară în magazin. Oficialii retailerului spun că soluția de cumpărături personalizate, implementată deja în alte țări, a dus la un nivel de satisfacție a clienților de 99% și la o utilizare mai mare a caselor de marcat cu autoservire.

Kaufland implementează soluții rapide în magazinele sale

Conștient de cererea tot mai mare de alternative digitale atunci când face cumpărături în magazin, Kaufland a analizat pentru prima dată automatizarea unor părți ale procesului de cumpărături în urmă cu câțiva ani și a introdus sistemul de checkout cu autoservire.

Cu toate acestea, acestea se potriveau predominant clienților care făceau cumpărături de dimensiuni mai mici, iar Kaufland dorea în cele din urmă o experiență de cumpărături digitale complet incluzivă, la care să aibă acces orice client. Astfel, în 2018, a abordat partenerul Re-Vision pe termen lung. Compania, cu sediul în Olanda, a dezvoltat pentru Kaufland un concept care ar putea fi complet integrat în sistemele sale existente de sistemul de checkout cu autoservire și de gestionare a relațiilor cu clienții.

„Mai întâi, am implementat o aplicație mobilă de autoscanare pentru Kaufland. Aceasta a fost imediat bine primită, în special în rândul clienților mai tineri cu coșuri mai mici. Cu toate acestea, pentru adoptarea pe scară largă a soluțiilor PSS, Kaufland și-a dat seama că avea nevoie și de o opțiune cu un scaner profesional.

Am recomandat PS20 Personal Shopper de la Zebra ca fiind clar sistemul de alegere; și, după ce a efectuat câteva teste, Kaufland a ales PS20 de la Zebra, CC6000 Customer Concierge pentru înregistrarea clienților, software-ul de mobilitate și serviciile conexe.”, explică modul în care s-a dezvoltat parteneriatul Michel Haagmans, CEO al Re-Vision.

Soluția PSS, sub marca K-Scan

După testarea sistemului, Kaufland a început introducerea noului sistem, denumit K-Scan, în mai toate magazinele sale, începând cu magazinele pilot și implementări în Republica Cehă. De la începutul anului Kaufland a început introducerea sistemului și în magazinele din România și Germania. Acum, K-Scan este funcțional în mai multe magazine din toate țările.

K-Scan utilizează interfețele standard de programare a aplicațiilor (API) ale companiei Re-Vision, dar cu o interfață de utilizator personalizată, pentru a avea un aspect uniform atât la nivelul scanerului, cât și al soluției pentru smartphone, iar backend-ul comun al sistemului furnizează dispozitivelor informații coerente, cum ar fi prețuri și promoții actualizate, spun oficalii retailer-ului.

Într-adevăr, integrarea completă a K-Scan cu aplicația Kaufland-App, Kaufland-Card și sistemele POS, are ca rezultat o înregistrare ușoară, un sistemul de checkout cu autoservire rapid și plăți prin toate metodele disponibile, numerar, card sau bonuri.

Cum folosesc clienții nou sistem de cumpărături K-Scan

Odată ajunși în magazin, clienții Kaufland vor scana cu ajutorul sistemul K-Scan produsele pe care și le doresc. Fiecare produs, după cum știm, are imprimat un cod de bare, care va putea fi citit direct prin soluția oferită, sau pe aplicația Kaufland de mobile, la noua secțiune K-Scan. În aplicație va apărea un cod QR generat, iar cu acesta se merge la casa de marcat. Codul, odată citit aici, va prelua în mod automat bonul de cumpărături, recunoscând automat produsele. La final, plata se efectuează ca de obicei.

Pentru moment noul sistem K-Scan este implementat în magazinele din București, urmând ca ulterior, să fie introdus în toate celelalte magazine Kaufland la nivel național. Iată lista magazinelor unde se poate folosi noul sistem, în București:

  • str. Barbu Văcărescu, nr. 120
  • str. Răcari, nr. 5
  • șos. Gh. Ionescu-Sisești, nr. 6
  • șos. Pantelimon, nr. 244-246
  • str. Valea Cascadelor nr. 3
  • str. Valea oltului nr. 195-197
  • str. Theodor Palldy nr. 51
  • str. Energeticienilor nr. 13-15

 

Kaufland este un lanț internațional de supermarketuri cu peste 1.300 de magazine și peste 132.000 de angajați în opt țări: Germania, Polonia, Republica Cehă, România, Slovacia, Bulgaria, Croația și Republica Moldova. Compania face parte din Schwarz Group, care este una dintre cele mai importante companii de retail alimentar din Germania și Europa. Kaufland are sediul central în Neckarsulm, Baden-Württemberg.