Kaufland, la fel ca fratele său mai mare Lidl, își continuă campaniile de reducere a poluării. Astel că, în aproape toate magazinele sale din România a decis introducerea unor automate de colectare a deșeurilor. Majoritatea sunt montate în parcările pe care Kaufland le are în locațiile mari din țară.
În urmă cu tei ani, Kaufland anunța demararea unor campanii de reciclare a plasticelor, susținute de sisteme automate de colectare. Primele astfel de automate erau instalate în magazinele Kaufland din București, în trei locații. Românii pot folosi aceste dispozitive de autoservire pentru trei tipuri de ambalaje, după cum urmează:
Dispozitivele sunt echipate cu senzori de umplere, senzori de mișcare, camere de supraveghere și linii de sortare. Recipientele automate de reciclare au o capacitate de procesare de până la 60 de sticle pe minut.
Cei care folosesc aceste puncte de colectare primesc cupoane de reducere care pot fi folosite în magazin. Sistemul de funcționare a acestor automate este unul foarte simplu și în avantajul clienților Kaufland. Clienții pot introduce sticlele sau cutiile în dispozitiv într-o ordine aleatorie, aparatul identificându-le și sortându-le automat.
Încă din 2018, de la implementarea primelor automate în București, retailerul a gândit procesul să fie și în avantajul clientților care folosesc aceste sisteme de colectare. Odată introduse sticlele de plastic, automatele instalate de Kaufland în parcări scanează materialul și eliberează un cupon.
Ulterior, clientul îl poate utiliza în hipermarketul Kaufland. De la momentul primirii cuponului, clienții au la dispoziție 2 săptămâni pentru a folosi aceste reduceri la toate produsele regăsite în magazinele Kaufland.
În prezent, astfel de mașini de reciclat pot fi găsite în parcările magazinelor Kaufland din București, dar și din țară. Compania intenționează să extindă acest proiect la toate magazinele sale din România, în funcție de spațiul disponibil în parcarea fiecărui magazin.
În acest moment retailerul dispune de 144 de astfel de automate în aproape toată țara. De asemenea, numărul clienţilor care reciclează a crescut cu peste 40% faţă de 2020.
Oficialii reitalerului spun că au fost reciclate peste 5.700.000 de pachete. În 2020, conform datelor anunțate de retailer, doar 700.000 de români reciclau folosind automatele din parcările magazinelor Kaufland.
„Odată cu dezvoltarea unei infrastructuri ecologice uşor accesibilă, românii devin mai interesaţi de protejarea mediului înconjurător şi aleg într-un număr din ce în ce mai mare să recicleze pet-uri, sticle sau doze de aluminiu.”, spun oficialii Kaufland România.
O asemenea campania a inițiat și fratele mai mare, Lidl, în Irlanda de Nord.