Începe „războiul” între Wizz Air și Blue Air în România?! Lovitura dată de unguri în țara noastră
Începe „războiul” între Wizz Air și Blue Air în România, este întrebarea de pe buzele celor implicați în turism. Lovitura dată de unguri în țara noastră după ce compania românească aeriană a început să aibă probleme mari. Blue AIR și-a anulat toate cursele pe termen necunoscut.
Lovitura dată de Wizz Air. Ce face compania ungară după probleme mari ale Blue AIR
Compania aeriană Wizz Air, companie din Ungaria, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est și principal operator pe piața locală, reâncepe în România campania de recrutare, de aceeastă dată chemând și însoțitori de la Blue Air, companie românească aflată în mijlocul mai multor probleme financiare.
Noua campanie de recrutări va fi derulată în această lună și luna viitoare, la București.
Ce anunț a făcut Wizz AIR
Săptămâna trecută, Wizz Air a chemat presa de la București pentru a insista asupra faptului că oferă prețuri reduse pasagerilor afectați de anularea curselor Blue Air, totodată și anunțâmd că lansează noi rute din București, spre Atena, Praga și Larnaca.
Compania Wizz Air a anunțat și că va crește frecvențele altor curse, precum cele legate de Cluj, Iași, Sibiu, Bacău. De asemenea, în primăvara acestui an, Jozsef Varadi, CEO Wizz Air, a acuzat că cele două companii aeriene românești, TAROM și Blue Air, „sunt în faliment tehnic” și sunt „ținute în viață de tot felul de ajutoare de stat și de guvern”. Compania maghiară Wizz Air operează o flotă de 165 de aeronave Airbus A320 și A321.
Blue AIR, „cronica unui faliment anunţat”
Situaţia actuală a companiei Blue Air reprezintă „cronica unui faliment anunţat”, vinovaţii fiind în primul rând acţionarii companiei, care „nu au dat doi bani pe pasageri”, a anunțat prim-vicepreședintele ANAT, Alin Burcea.
Conform datelor prezentate de acesta, într-un interviu acordat Agerpres, pierderile suferite de operatorii de turism, care au fost obligaţi să cumpere alte bilete de avion pentru repatrierea turiştilor, sau pentru onorarea contractelor, se ridică la circa 3 milioane de euro.
Cine sunt vinovații principali de situația de la Blue AIR
„În primul rînd, principalii vinovaţi sunt acţionarii. Ei ştiu cel mai bine situaţia companiei şi singurul mod în care au acţionat a fost crearea unei noi companii în 2021, Hello Jet. Se dorea, probabil, preluarea activităţii Blue Air pe această nouă companie, ori, dacă te pregăteşti să faci acest lucru, este clar că ştiai foarte clar ce se întâmplă la Blue Air. În opinia mea, este strigător la cer faptul că au ştiut ce se întâmplă, au mai făcut o companie, dar nu au dat doi bani pe pasagerii care vor pierde bani.
De asemenea, statul este la fel de vinovat, dacă nu chiar mai vinovat. Statul are doi reprezentanţi în Consiliul de Administraţie, care s-au bucurat să câştige sume importante pentru participarea la şedinţe, dar care nu au acţionat în niciun fel.
Statul știa ce se întâmplă, dar nu a luat niciun fel de măsuri
Ministerul Mediului a luat măsuri corecte, dar, pe fond, nu i-a interesat ce se întâmplă cu pasagerii, pe modelul nu este problema lor. Din păcate, aceasta este abordarea guvernamentală, nu este problema mea. Deci, statul a ştiut ce se întâmplă, ministrul Grindeanu (ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, n.r) a ştiut, dar nu au acţionat în niciun fel.
Noi dorim un control al Corpului de control al prim-ministrului, sau al DNA, în problema Blue Air, pentru că sunt foarte încurcate lucrurile acolo şi sunt convins că vom afla lucruri interesante. De fapt, vorbim despre Cronica unui faliment anunţat”, a spus Alin Burcea.