Încă o veste mare: ce se întâmplă acum cu autostrada Pitești- Sibiu

Încă o veste mare: ce se întâmplă acum cu autostrada Pitești- Sibiu

La începutul anului 2020, actuala guvernare promitea deschiederea unui şantier al autostrăzii Piteşti-Sibiu, dar erau obligați, în același timp, să dea explicații forurilor europene asupra impactului economic și de ce ar trebui să ni se dea bani pentru definitivarea acestui proiect.

Încă o veste mare: ce se întâmplă acum cu autostrada Pitești- Sibiu

Tot la începutul anului, Lucian Bode asigura că 2020 va fi un an „cu şantier deschis pe Autostrada Sibiu-Piteşti„, iar Comisia Europeană va primi clarificările în timpul solicitat, poate chiar mai repede, astfel încât cererea de finanţare să îşi urmeze parcursul normal. Astfel că, anunțul de astăzi făcut de guvern vine ca o confirmare a celor spuse la începutul anului. CNAIR a anunțat astăzi semnareacontractului cu un constructor italian pentru secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești. Este vorba de compania italiană Astaldi, cea care a și câștigat licitația publică pentru acest segment de autostradă.

Conform oficialilor CNAIR contractul are valoarea totală de circa 1,8 miliarde de lei și finanțat din fonduri europene și a fost atribuit după ce Consiliul pentru Soluționarea contestațiilor a respins o contestație depusă de o companie din China. Potrivit Economica.net traseul acestui tronson este de de circa 30 km.

Încă o veste mare: ce se întâmplă acum cu autostrada Pitești- Sibiu
Încă o veste mare: ce se întâmplă acum cu autostrada Pitești- Sibiu

Conform planului de construcție acest traseu începe lângă Curtea de Argeș și continuă paralel cu râul Argeș, până la centura Pitești. Planul de execuție al proiectului prevede că Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Din acest total de cinci loturi, până acum doar un prim lot a mai fost atribuit unui contractor, este vorba de lotul 1, cel de 19 km între Sibiu și Boița, acolo începând deja construcția. CNAIR spune că în acest moment sunt probleme cu loturile 2 și 3, aici documentația tehnică nu a fost gata nici până la această oră, astfel că nici nici licitațiile de contractare nu au putut fi ținute.

La lansarea acestui nou tronson de lucru, la semnarea contractului au participat premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode și semnarea a avut loc la Prefectura Argeș.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI