Încă o firmă importantă dispare din România. Era concurența Pepco, dar acum sute de oameni rămân șomeri

Încă o firmă importantă dispare din România. Era concurența Pepco, dar acum sute de oameni rămân șomeri
Încă o firmă importantă dispare din România

Un lanț de magazine de tip discount de îmbrăcăminte, care a intrat în țara noastră în anul 2015, prezentându-se drept concurent direct al retailer-ului polonez, Pepco, a intrat în faliment.

TXM dispare de pe piața din România

Filiala din România a retailerului cu discount de îmbrăcăminte TXM – Textilmarket din Polonia, care și-a propus să fie un concurent direct al Pepco (o rețea europeană de magazine de articole de îmbrăcăminte și industriale cu prețuri reduse), dar proiectul a eșuat, a intrat anul trecut în insolvență, iar acum în faliment.

TXM a intrat în forță pe piața din România, în anul 2015, când a început să deschidă în ritm alert magazine. Conform datelor analizate de Profit.ro, intrarea rapidă în faliment este argumentată prin faptul că firma și-a declarat intenția de reorganizare în insolvență, dar niciuna dintre persoanele îndreptățite nu a propus un plan de reorganizare, în termenul legal.

Concurentul direct al PEPCO, îngropat în datorii

La momentul intrării în insolvență, ultimul bilanț arăta că datoriile TXM ajunseseră la 20,7 milioane de lei, înregistrând, totodată, datorii mai vechi de 60 de zile la banca ING, în cuantum de 4,5 milioane lei, datorii la bugetul de stat în cuantum de 924.795 lei, iar față de alți creditori înregistrează datorii în cuantum de 15,2 milioane lei.

„În 2018, ultimul an raportat, filiala din România a avut afaceri de 73,1 milioane lei, cele mai mari de la apariția pe piața locală, dar a intrat pe pierdere cu un minus de aproape 5 milioane lei, după un profit de 1,1 milioane lei în anul precedent“, potrivit sursei citate.

La acest moment, retailerul se prezintă pe site ca având aproape 40 de magazine, cu sediul la Timișoara.

„Deschiderea fiecărui magazin de pe piața românească ne demonstează că extinderea în România a fost o decizie excelentă. Există un interes foarte mare din partea clienților pentru produsele noastre. Magazinele din România au o cifră de afaceri medie mult mai mare decât în Polonia, calculate la suprafața de vânzare, pe care o considerăm foarte bună“, declara atunci vicepreședintele TXM, Robert Kwiecień.

Filiala are peste 210 angajați în România.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI