N-au trecut două săptămâni de la ultima amendă încasată pentru depășirea timpilor de publicitate, că postul Pro TV a mai luat una și tot pentru depășire de publicitate. Este vorba de postul Pro 2, la care depășirile de publicitate sunt de 10 ore într-o singură lună.
Dacă acum două săptămâni a luat o amendă de 400.000 de lei, de data asta, a scăpat mai ieftin – cu 200.000. Consiliul Național al Audiovizualului a decis, totuși, să nu acorde amenda în sine, ci mai rău – să sesizeze Consiliul Concurenței.
Potrivit paginademedia.ro, CNA a constatat depășiri de publicitate în luna decembrie și în cazul Pro 2. Au fost 9 ore, 56 de minute și 43 de secunde de publicitate în plus față de cât prevede legea.
Monica Gubernat, președintele CNA, explică de ce a decis să sesizeze Consiliului Concurenței.
„CNA trebuie să vegheze la buna concurență între competitori. Dacă sunt încălcări ale legii care pot cădea sub incidența altor instituții, legea spune că le putem sesiza. În cazul de față, vorbim de cel mai mare jucător de pe piața media, care a încălcat legea în mod grosolan” (Monica Gubernat, președinte CNA)
Amenda luată de Pro TV în urmă cu două săptămâni e cea mai mare din istoria companiei în România. Tema depășirilor timpilor de publicitate e recurentă la Pro TV. De asemenea, depășiri de publicitate au fost înregistrate și la Pro Cinema.
Depășirile de publicitate aduc sute de mii de euro în bugetul companiei, astfel că o amendă de câteva zeci de mii de euro e irelevantă. Pro TV nu e singura televiziune care a fost amendată pentru depășirea timpilor de publicitate. Kanal D, Antena 1 și Prima TV au avut aceeași soartă, ce-i drept, la o scară mult mai mică.