Epava de la Costinești a ajuns într-o stare deplorabilă. Nava care a naufragiat în anul 1968 a fost deținută de afaceristul Aristotel Socrates Onassis, al doilea soț al fostei Prime Doamne a Statelor Unite ale Americii, Jackie Kennedy. În ce stadiu al degradării a ajuns renumitul vapor Evanghelia.
Unul dintre cele mai importante simboluri ale litoralului românesc, Epava de la Costinești se află într-o stadiu avansat de descompunere.
La 54 de ani de la naufragiu, Nava Evanghelia se află într-un stare deplorabilă, cauzată de apa mării și condițiile meteorologice nefavorabile care au dus la degradarea fierului.
Puțini sunt cei care știu faptul că Epava de la Costinești a aparținut, la sfârșitul anilor 60, flotei celebrului armator grec Aristotel Socrates Onassis, al doilea soț al lui Jackie Kennedy, văduva președintelui american John F. Kennedy.
Nava Evanghelia a fost abandonată în apropierea țărmului stațiunii Costinești, iar, ulterior, vasul naufragiat a devenit un adevărat simbol al litoralului românesc.
An de an, turiștii din toate colțurile României și de peste hotare vin să fotografieze faimoasa navă, deşi din el a mai rămas doar rugină. Aflați la fața locului, fotoreporterii impact.ro au imortalizat Nava Evanghelia în imagini care nu mai au nevoie de cuvinte.
Inițial, nava Evanghelia ar fi fost deținută de compania Blue Star Line, iar în timpul celui de-al doilea Război Mondial, cea care a devenit, ulterior, cunoscută sub numele de Epava de la Costinești a fost un cargou american, transformat în navă comercială.
Afaceristul Aristotel Socrates Onassis, al doilea soț al lui Jacqueline Kennedy, văduva președintelui american John F. Kennedy, a cumpărat nava ce a eșuat pe 15 octombrie 1968, potrivit datelor oficiale.
După ce ar fi fost căutat timp de câțiva ani, autoritățile române au descoperit că motorul navei Evanghelia, abandonată în stațiunea Costinești, fusese setat la viteză maximă, iar conspiraționiștii vremurilor credeau că cel care a fost comandantul ambarcațiunii ar fi încercat să eșueze vasul în mod intenționat.
Motivul principal ar fi fost acela de a încasa prima de asigurare. Asta pentru că în doi ani de zile vasul ar fi urmat să fie casat.
Legendele spun că, înainte cu 12 ore de a fi abandonată, echipajul de la bordul navei ar fi trimis un semnal radio în care cerea asistență din partea Portului Constanța.
Se pare că marea ar fi fost extrem de calmă iar condițiile meteo favorabile, în ciuda alarmelor echipajului, marinarii susținând că sunt probleme.