Impunerea de restricții precum tarifele „în mod normal nu aduce beneficii oamenilor obișnuiți”. Afirmația îi apariține CEO-ului IKEA, Jesper Brodin, în contextul crizei economice, la nivel mondial, generată de Pandemie. Conform acestuia, anul trecut, IKEA, care are peste 360 de magazine, a plătit 25% impozit. În condițiile actuale afacerile ar trebui protejate și, într-un fel sau altul, și subvenționate.
Jesper Brodin a declarat într-un interviu pentru BBC, că impunerea unor restricții precum tarifele „în mod normal nu aduce beneficii oamenilor obișnuiți”. Multe țări au impus noi tarife și alte restricții la importuri în ultimii ani. Tendința a fost accentuată de SUA sub fostul președinte Donald Trump. Organizația Mondială a Comerțului spune că, chiar înainte de pandemie, restricțiile comerciale erau în creștere.
„În mod normal, duce la creșterea costurilor produsului la sfârșitul zilei. Și există unele îngrijorări cu privire la acest lucru, nu numai în India, ci la nivel global.
Suntem în mișcare pentru a stimula aprovizionarea optimă și pentru a găsi modalități împreună cu guvernele și în cadrul companiei de a încerca să le reducem.”, a spus Jesper Brodi Brodin într-un interviu acordat BBC.
Ikea a investit miliarde de dolari în India în planuri de extindere ambițioase. Compania importă majoritatea produselor pe care le vinde în țară, de la mobilier la ustensile de bucătărie.
Asta înseamnă că a scăzut din cauza taxelor la import mai mari impuse anul trecut de guvernul lui Narendra Modi ca parte a impulsului său autonome din India, punându-l în dezavantaj atunci când concurează cu rivalii naționali. Ca și în alte țări, prețurile sunt cruciale, iar Jesper Brodi sugerează că achiziționarea de acțiuni la nivel local ar putea ajuta.
Funcționarii fiscali ai UE au deschis luna trecută o anchetă asupra unei părți separate a Ikea. Inter Ikea, care controlează drepturile de marcă ale companiei, ar fi putut avea avantaje fiscale neloiale de către Olanda, a spus comisia.
Jesper Brodin a recunoscut lansarea anchetei UE, dar a spus că se concentrează pe o parte separată a afacerii. Inter Ikea, care colectează plăți de redevențe de la magazinele Ikea, a declarat luna trecută că este de părere că modul în care a fost impozitat „a fost în opinia noastră în conformitate cu normele UE”.
Indiferent de unde provin acele produse, Jesper Brodi vorbește de necesitatea de a face acest lucru rapid. În același timp trebuie făcute într-un mod care să abordeze provocările schimbărilor climatice și durabilității. „De fapt, cred că Covid ne învață să abordăm provocările umane colective într-un mod mai serios și mai responsabil”, spune Jesper Brodin. CEO-ul IKEA explică faptul că reciclarea va deveni din ce în ce mai importantă în minimizarea impactului pe care îl are consumul asupra planetei.
”Saltelele Ikea în viitor nu se pot baza pe material virgin. Trebuie să găsim căi mai inteligente. Vom fi mai mulți oameni care să împărtășească resursele de pe planetă.
Deci este atât ceea ce trebuie făcut, moral, etic, dar și din perspectiva afacerii. Ikea nu va fi singura companie care aderă la aceste valori. Nu este caritate, aceasta este noua economie 2.0, noul model de afaceri al lumii.”, a mai spus Jesper Brodin.