Persoanele care s-au plictisit de vechile lor dulapuri și mese de la IKEA, vor putea acum să le revândă acum companiei suedeze, care la rândul său le va revinde sub forma de mobilier second-hand.
Marți, cea mai mare companie de mobilă din lume a anunțat că, inițiativa ”Buy Back” face partea din obiectivul său în a deveni ”o companie complet circulară și cu un impact pozitiv asupra mediului până în 2030”, transmite agenția de presă Reuters.
Această inițiativă se va derula în 27 de țări începând din 24 noiembrie și până în 3 decembrie. Potrivit acesteia, în schimbul fostelor lor obiecte de mobilier, clienții IKEA vor primi vouchere pe care le vor putea folosi la magazinele gigantului, iar valoarea voucherelor va depinde de starea în care se află obiectele de mobilier pe care le revând.
Clienții grupului suedez care aduc obiecte aproape noi (fără zgârieturi) vor primit vouchere echivalente cu 50% din valoarea inițială a obiectelor. Mobilierul aflat în stare foarte bună (cu zgârieturi fine) va fi cumpărat de IKEA la 40% din valoare lor inițială.
Mobilierul cu o uzură mai avansată (cu mai multe zgârieturi) va fi răscumpărat cu 30% din prețul inițial. O posibilă inconveniență pentru clienți ar fi faptul că, în cadrul acestui program, produsele trebuie returnate complet asamblate.
Totodată, IKEA a precizat că voucherele nu vor avea o dată de expirare pentru a-și încuraja clienții să cumpere mobilă doar când au nevoie de ea.
”Făcând traiul sustenabil mai simplu și mai accesibil, IKEA speră că inițiativa va ajuta clienții săi să ia poziție față de consumul excesiv care este Black Friday”, a anunțat grupul suedez făcând referire la reducerile practicate de mulți comercianți în ziua de 27 noiembrie.
Grupul suedez, a mai adăugat că toate obiectele care nu vor putea fi revândute, vot fi reciclate sau donate. Până în anul 2021, IKEA intenționează fiecare din magazinele să aibă zone unde oamenii își vor putea revinde mobilierul vechi.
IKEA a informat săptămâna trecută că vânzările sale au revenit pe creștere în acest an, în condițiile în care criza generată de noul coronavirus a stimulat dorința clienților de a cheltui mai multe pentru casele lor, o tendință care potrivit grupului suedez ar urma să continue, potrivit Spotmedia.ro.