Guvernul Orban vine cu cea mai bună veste pentru șoferi. Benzina și motorina, mai ieftine. Care ar putea fi noile prețuri la pompă
Deși se instalează greu, Guvernul Orban vine cu vești ”din mers”. După ce a fost desemnat de președintele Iohannis în funcția de prim-ministru, a atins îndeosebi categoriile de pensionari, dar acum a ”intrat și pe șosele”. Șoferi, păzea! Benzina și motorina vor fi mai ieftine.
Guvernul Orban vine cu cea mai bună veste pentru șoferi
Prețul carburanților a fost tot timpul un subiect care a îndurerat șoferii din România. E drept că s-au scumpit în toată Europa, însă la noi costurile s-au ridicat ceva mai mult. Conform e-nergia.ro, care a făcut o comparație cu prețurile din restul țărilor europene, evoluția costurilor în euro, în intervalul 7 ianuarie-6 mai 2019, arată cum stă situația de fapt. Prețul benzinei în țara noastră a crescut de la 1,06 euro la 1,22 euro litru, iar cel al motorinei de la 1,14 la 1,25 euro litru. Procentual, în euro, benzina s-a scumpit la noi cu circa 15%, iar motorina cu 9,6%.
Costurile medii ponderate în UE au evoluat astfel: benzina s-a scumpit de la 1,33 euro litru la 1,48 euro litru, iar motorina de la 1,28 euro la 1,38 euro litru. Așadar, procentual, prețul mediu al benzinei în UE a crescut cu 11,3% și al motorinei cu 7,8%. De menționat este că, în lei, scumpirea a fost mai mare din cauza devalorizării leului, costul și prețul produselor energetice fiind exprimat în valută.
Benzina și motorina, mai ieftine
Și dacă pensionarii au tot auzit vești despre venitul lor, la rând au fost șoferii. În programul de guvernare al noului Executiv apare eliminarea supraaccizei pe carburanți, așa că benzina și motorina se vor ieftini masiv. Măsura este precizată fără o dată anume de aplicare. În cazul în care reducerea de taxă se va aplica pe baza calculului folosit anterior, benzina și motorina ar trebui să coste mai puțin cu aproximativ 38 de bani pe litru.
Mic istoric
În anul 2014, Guvernul Ponta introducea o supraacciză pe carburanți, de 7 eurocenți pe litru, pe motiv că din banii strânși suplimentar se vor construi autostrăzi. Mai apoi, Ponta a spus că supraacciza a fost o eroare, pentru că banii au intrat în bugetul mare, nu în autostrăzi, după cum era planificat.
În 2016, Guvernul PSD a horătâr că va scoate supraacciza din data de 1 ianuarie 2017. În toamna aceluiași an, Guvernul s-a sucit și a reintrodus supraacciza, pentru că petroliștii nu au ieftinit destul carburanții, iar prețul fără taxe ar fi nejustificat de mare. Râzgândirea a venit după ce la 1 ianuarie a scăzut cu un punct și cota generală de TVA, de la 20% la 19%.