Greșeala pe care o faci când dormi cu șosetele în picioare, de fapt. Ce efecte negative are acest lucru asupra corpului tău

Greșeala pe care o faci când dormi cu șosetele în picioare, de fapt. Ce efecte negative are acest lucru asupra corpului tău
Motive pentru care nu ar trebui să dormi niciodată cu șosetele în picioare

Oricât de ciudat ar părea, dormitul cu șosete poate ajuta la adormirea mai rapidă. Acest lucru se datorează faptului că reglarea temperaturii este o parte necesară a ciclului de somn. Somnul este o parte vitală a vieții fiecăruia. La urma urmei, oamenii își petrec aproximativ o treime din zile dormind. Specialiștii spun că somnul este esențial pentru funcționarea normală a creierului și a corpului. Majoritatea oamenilor au dificultăți în a adormi din când în când. Un truc pe care poate că nu l-au încercat este acela de a dormi cu șosetele în picioare. Dar, aceiași specialiști spun că acest truc poate fi uneori dăunător.

Șosetele te ajută să adormi mai repede

S-ar putea părea că purtarea șosetelor în pat ar supraîncălzi picioarele. Dar, în realitate, acest obicei ar putea ajuta la reglarea temperaturii interne a organismului. Un studiu din 2007 a raportat că adulții care au purtat în pat șosete normale sau încălzite au reușit să adoarmă mai repede.

Acest lucru se datorează faptului că temperatura internă a corpului unei persoane scade în timpul nopții, ajungând la cea mai scăzută temperatură în jurul orei 4 dimineața. Temperatura medie a corpului este de 36,5 grade, dar aceasta variază cu 1 până la 2 grade pe parcursul a 24 de ore.

Încălzirea picioarelor și a mâinilor face ca vasele de sânge să se dilate, un răspuns care se numește vasodilatație. Acest lucru eliberează căldura prin piele și ajută la scăderea temperaturii corporale centrale. Acest lucru, la rândul său, trimite un mesaj creierului că este ora de culcare. Cercetările sugerează că pielea caldă este asociată cu o adormire mai rapidă.

Motive pentru care nu ar trebui să dormi niciodată cu șosetele în picioare

Poate că ați observat că părinții voștri v-au spus să nu dormiți cu șosetele în picioare, dar nu prea ne pasă de nimic care nu are o logică în spate, dar există motive logice pentru care dormitul cu șosetele nu este un obicei bun.

1.Poate reduce circulația sângelui

În timp ce dormitul cu șosetele în picioare este asociat cu o circulație îmbunătățită, în unele cazuri, se poate întâmpla și invers. Purtarea de șosete strâmte în timp ce dormiți poate diminua fluxul sanguin.

Dacă aveți picioarele reci, puteți opta pentru șosete de pat sau puteți alege o mărime pe care o purtați în mod normal pe parcursul zilei.

2.Dormitul cu șosete crește riscul de infecție a pielii

Purtarea de șosete din nailon și alte materiale care nu sunt prietenoase cu pielea poate provoca infecții ale pielii. Cel mai bine este să alegeți șosete din bumbac.

3.Îți poate crește temperatura corpului

Dormitul cu șosete poate provoca supraîncălzire. Mai ales dacă purtați șosete care sunt confecționate din material nerespirabil, s-ar putea să vă crească temperatura corpului chiar și atunci când nu dormiți.

4.Poate duce la o igienă precară

Purtarea ciorapilor în timpul somnului poate crește riscul unei igiene precare. Dacă șosetele sunt prea ușoare, nu sunt curate sau sunt confecționate din material nerespirabil, cresc șansele de infecție și mirosuri.

Alegeți șosete din bumbac sau bambus și asigurați-vă că purtați o pereche proaspătă înainte de a merge la culcare.

Concluzie

Există studii care promovează ideea de a dormi cu șosetele. Dacă alegeți să faceți acest lucru, asigurați-vă că șosetele nu sunt prea strâmte, că sunt confecționate din material respirabil și că sunt curate. Cu toate astea, există și alternative la șosete în pat. Persoanele care sunt reticente la purtarea șosetelor în pat ar putea încerca și ele:

  • o baie caldă la picioare înainte de culcare;
  • purtarea unei perechi de papuci călduroși înainte de a vă băga în pat;
  • dormitul cu o sticlă de apă caldă lângă picioare;
  • dormitul cu o pătură peste picioare;
  • să faceți o baie cu 1 sau 2 ore înainte de culcare.

 

Dacă folosiți șosete încălzite, atunci este important să nu le supraîncălziți. Dacă sunt prea fierbinți, acestea nu numai că pot arde pielea, dar pot reprezenta și un pericol de incendiu.

În ciuda a ceea ce se spune adesea, purtarea șosetelor în pat nu este neigienică. Cu toate acestea, este important să alegeți o pereche de șosete care să nu fie prea strâmte, deoarece acest lucru poate reduce circulația. Evitați să purtați șosete de compresie în pat, cu excepția cazului în care medicul dumneavoastră vă indică altfel.