Gigantul american Google a încasat încă o amendă uriașă în Europa. De data aceasta nu se mai pune problema încălcării regulilor concurenței, ci este vorba despre o nedreptate făcută utilizatorilor. Care este aceasta, precum și valoarea amenzii, aflați în paragrafele următoare.
Google primește, din nou, o amendă usturătoare din partea autorităților franceze. Nu mai vorbim despre încălcarea regulilor concurenței ci despre nerespectarea obligațiilor privind confidențialitatea datelor. Cu toate că amenda are opt cifre, cuantumul ei este aproape nesemnificativ în raport cu încasările companiei. Totuși, această sancțiune ar putea avea urmări importante.
Deși poate acoperi fără probleme suma de 50 de milioane de euro, amenda provoacă îngrijorare în Silicon Valley, deoarece reprezintă cea mai mare penalitate impusă pentru o astfel de încălcare. Compania a răspuns prin intermediul unui comunicat și a transmis că va analiza posibile schimbări ale politicii sale.
„Oamenii se aşteaptă să înţeleagă şi să controleze modul în care sunt folosite datele lor şi am investit în instrumente de top în această industrie pentru a ajuta la acest lucru“, a declarat un purtător de cuvânt al Google.
„În acest caz nu a fost vorba dacă este necesar consimţământul pentru publicitatea personalizată, ci despre cum ar trebui obţinut. În urma acestei decizii, vom evalua ce schimbări trebuie să facem“, se arată în comunicat.
Anul trecut, în luna ianuarie, autoritatea franceză de reglementare CNIL constata că operatorul celui mai utilizat motor de căutare din lume nu oferă suficientă transparență și claritate în felul în care informează utilizatorii despre gestionarea datelor cu caracter personal şi nu obţine în mod cinstit consimţământul lor pentru reclamele personalizate.
Decizia instanței se bazează pe legea General Data Protection Regulation (GDPR) a Uniunii Europene (care a intrat în vigoare în anul 2018), și acordă utilizatorilor un control la bun al datelor lor personale.