Glovo dă o mare lovitură pe piața livrărilor, după ce s-a aflat că își cumpără principalul competitor. Astfel, Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Glovoappro SRL vrea să preia compania Foodpanda Ro SRL şi, indirect, afacerea Pandamart, care este operată de Delivery Hero Dmart SRL.
Glovoappro este reprezentanta din România a companiei Glovo, având ca principal obiect de activitate dezvoltarea şi administrarea serviciului online de livrare de mâncare din restaurante către clienți, prin intermediul platformei care cu același nume.
În România, Glovo furnizează, din luna aprilie a anului 2018, servicii de preluare comenzi online și de livrare de mâncare de la restaurante către clienți, iar adiacent acestora, activități de preluare de comenzi și de livrare de alte bunuri de consum, precum alimente, flori, băuturi alcoolice şi tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărţi.. etc, furnizate de vânzători, dar și de lanţuri de supermarket sau magazine locale.
Foodpanda Ro SRL şi Delivery Hero Dmart SRL fac parte dintr-un grup de companii deţinute de către Delivery Hero SE, o companie din Germania. Foodpanda Ro SRL pune la dispoziție servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante prin serviciul online numit Foodpanda. Mai mult, de curând, Foodpanda Ro SRL a inclus și alte bunuri de consum, precum alimentele, florile, băuturile alcoolice şi tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărţi…. etc.
Delivery Hero Dmart SRL a fost înfiinţată anul trecut, desfășurându-și activitatea prin intermediul magazinelor de tip ”dark store” – Pandamart, care reprezintă acele spaţii de depozitare în apropiere ce sunt destinate exclusiv vânzării online a produselor de tip multicategorie, prin intermediul platformei Foodpanda.
Potrivit prevederilor Legii concurenţei, nr. 21/1996, tranzacţia trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei.
La ora actuală, autoritatea de concurenţă urmează să evalueze această concentrare economică cu scopul de a stabili compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal şi o să transmită o decizie în termenele pe care le prevede legea în vigoare. De precizat este că eventualele observaţii şi puncte de vedere în ce privește această tranzacție pot fi transmise autorităţii de concurenţă în termen de maximum 20 zile.