Unul din cei mai mari jucători în piața de retail anunță proiecte de investiții masive în perioada următoare, fiind vorba de construcția unor magazine de tip greenfield. Citește mai departe și află care este gigantul din România care face investiții masive în țară.
La patru ani de la schimbarea regimului, pe piața românească era nevoie de magazine în zona IT&C, astfel că în 1994 apărea pe piața primul magazin Flanco, ce avea să devină într-un timp relativ scurt una din importantele rețele de magazine de produse electronice, IT&C și electrocasnice din România.
Așa se face că, la nivelul anului trecut, lanțul de magazine Flanco avea deja 11 magazine în București, și 156 de magazine la nivel național.
Anul trecut, Flanco reușea să deschidă cel mai nou magazin în Bucurelti, cu o investiție totală de 20 de milioane de lei, în Militari Shopping Center, despre care Dragoș Sîrbu, directorul general, declara că:
„Noul magazin Flanco ne aduce mai aproape de clienții noștri, în una dintre cele mai populate zone ale capitalei – cartierul Militari. Într-un an în care bugetul alocat investițiilor – în special pentru deschideri și reamenajări de magazine – are un nivel record, de 20 de milioane de lei, ne urmăm, mai mult decât oricând, strategia de dezvoltare sănătoasă.”
Dar se pare că lucrurile nu se opresc aici, iar cele mai recente anunțuri făcute de managementul lanțului de magazine arată dimensiunea investițiilor pe care doresc să le facă și în 2024.
În cel mai recent anunț făcut de Iulian Sanciu, omul de afaceri care controloează lanțul de magazine Flanco, și ocupă și funcșia de președinte executiv eMag, aflăm de noile proiecte pe care gigantul din România care face investiții masive în țară. Conform Profit.ro, omul de afaceri spune că se vor investi sume considerabile în magazine de tip greenfield în cel puțin 20 de orașe mari din România, primele fiind în Botoșani și Brașov.
Conform datelor, este vorba de achiziția unor spații de cel puțin 5.000 de metri pătrați, în zone comerciale din cele două orașe menționate.
„Începând din acest an, suntem interesați și de zona achizițiilor imobiliare, pentru a construi magazine Flanco de la zero, adaptate necesităților noastre și ale clienților care ne vizitează, dar și cerințelor de sustenabilitate.
Proiectele din Botoșani și Brașov sunt doar primele din această serie. Căutăm, în continuare, oportunități similare – fie terenuri, fie structuri comerciale existente, care pot fi modificate sau extinse.”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail, citat de clubitc.
Intenția de a investi în astfel de locații, care vor avea destinație comercială, mai spune Dragoș Sîrbu, va aduce în mod cert un aport important la economia locală a orașelor vizate, asta însemnând, de fapt, că angajările vor curge pe bandă rulantă.
„Vizăm achiziții similare de terenuri sau construcții cu destinație comercială în 20 de orașe medii și mari din țară. Prospectăm piața în căutare de proiecte imobiliare cu potențial.
În paralel, ne continuăm strategia de extindere a rețelei în întreaga țară, urmărind să deschidem magazine noi în centrele comerciale care se renovează sau cele în curs de dezvoltare, în parcurile de retail și în zonele stradale cu potențial”, adaugă Dragoș Sîrbu, conform Profit.ro.
Vezi și: Gigantul din Austria care continuă investițiile în România. Ce cumpără de această dată
În baza datelor din piață, la finalul anului fiscal 2022, rețeaua de magazine Flanco avea o cfiră de afaceri ce se ridca la 1,3 miliarde de lei, dar și un profit net mai mic față de anul 2023, care se ridica la 4,6 milioane de lei.