Este unul din cei mai importanți jucători pe piața de produse electrocasnice. Compania este activă și în România, precum în întreaga lume. Dar, informațiile de ultimă oră nu sunt din cele mai bune. Acestea vorbesc despre Electrolux, ca fiind gigantul care face concedieri masive peste tot unde activează. Deși are un succes uriaş în România, mii de oameni vor rămâne fără loc de muncă.
Producătorul suedez de electrocasnice Electrolux a anunțat vineri că va desființa până la 4.000 de locuri de muncă în cadrul unui program de restructurare. Anunțul vine în condițiile în care grupul a raportat pierderi importante în trimestrul al treilea.
„Cea mai mare parte a reducerilor de costuri vizate va fi realizată în zona de afaceri din America de Nord.
3.500-4.000 de posturi vor fi afectate de program.”, a precizat compania, potrivit AFP.
Compania a raportat pierderi grele, în special în America de Nord, din cauza încetinirii cererii. Conform estimărilor, se așteaptă ca inflația și ratele ridicate ale dobânzilor să ducă la noi scăderi.
Grupul a înregistrat o pierdere operațională de 35,1 milioane de dolari, de la un profit de 1,64 miliarde de dolari în anul precedent. Divizia din America de Nord a raportat o pierdere de 109 milioane de dolari.
În septembrie, Electrolux a avertizat că profiturile vor scădea din cauza inflației ridicate și a încrederii scăzute a consumatorilor, care au redus cererea. Compania mai spune că investițiile mari din America de Nord nu au dat încă roade. Din acest motiv s-a ajuns la aceste planuri de reducere a costurilor.
„Se așteaptă ca cererea de pe piață atât în Europa, cât și în America de Nord pentru întregul an 2023 să se deterioreze în continuare, adică să fie negativă de la an la an”, a declarat directorul general Jonas Samuelson într-un comunicat.
Vineri, compania a declarat că programul de reducere a costurilor la nivelul întregului grup și de redresare a Americii de Nord va avea un efect pozitiv de 365 de milioane de dolari asupra profiturilor în 2023 și că va înregistra în acest trimestru o taxă de restructurare de aproximativ 136 milioane de dolari pentru acest program.
Conform Bloomberg, acțiunile Electrolux au scăzut inițial cu până la 5,9%, dar și-au revenit aproape imediat și se tranzacționau cu 3,3% mai sus, pe 28 octombrie. Producătorii de electrocasnice, precum Electrolux, se luptă pentru a atrage clienți pe fondul înrăutățirii perspectivelor economice.
Perspectivele includ o inflație în creștere și deteriorarea piețelor imobiliare. Consumatorii cu probleme de lichidități și se străduiesc să se descurce în fiecare lună.
Datele statitisce arată că s-au redus cheltuielile pentru articole neesențiale și pentru achiziții mari. Luna trecută, compania cu sediul la Stockholm a emis un avertisment de profit din cauza condițiilor tot mai slabe din diviziile sale nord-americane și europene.
Electrolux a declarat că cea mai mare parte a reducerilor de costuri vizate vor fi realizate în divizia sa nord-americană. Economiile totale rezultate în urma programului sunt estimate la peste 639 de milioane de dolari.
Piața românească reprezintă pentru compania suedeză a zecea piață europeană. Cu toate astea, conform datelor financiare, Electrolux a înregistrat pierderi pe piața locală. Conform Profit.ro, în 2021 Electrolux avea datorii de 365 de milioane de lei pe piața locală, și creanțe de aproximativ 252 de milioane de lei.
Se pune problema, ca urmare a noului pan de concedieri, ca din numărul de 936 de angajați câți erau înregistrați pe piața locală, suedezii să pună aproximativ un sfert pe liber. Deocamdată nu există un comunicat oficial pe această temă, dar luând în considerare anunțul făcut de Jonas Samuelson, ar putea exista și în România concedieri în cadrul companiei.