Una dintre cele mai mari companii de automobile din lume se confruntă cu anumite probleme de natură legală. Tribunalul federal din Austrlia i-a aplicat gigantului auto o amendă colosală în procesul intentat de autoritățile locale. Despre cine este vorba.
Șefii de la Mercedes-Benz s-au trezit cu sancțiune de toată frumusețea, după ce autoritățile din Australia i-au dat în judecată. Motivul este dat de modul în care producătorul de automobile și-a derulat campania de comunicare în campania de rechemări Takata, scriu cei de la Profit.
Specialiștii susțin că airbagurile Takata au produs pagube enorme industriei autoturismelor din întreaga lume, din cauza faptului că defecțiunile capselor au retrasb foarte multe mașini de pe piață.
Toate companiile s-au conformat și au adus în service mașinile, pentru a le verifica și înlocui airbagurile defecte, cu costuri imense.
În ceea ce privește firma Mercedes-Benz, compania are de plătit amenzi usturătoare în cadrul acestui scandal, după ce gigantul a fost dat în judecată de către oficialii Australia.
Aceștia susțin că celebra marcă „a eșuat să atragă atenția clienților, într-un limbaj de impact”, atunci când și-a anunțat clienții că trebuie să aducă mașinile la reparat.
Potrivit informațiilor oficiale, în perioada anilor 2018 – 2020, operatorii din call-centerurile de la Mercedes Benz ar fi tratat cu superficialitate problema.
Aceștia le-ar fi dat șoferilor de înțeles că situația n-ar fi atât de gravă, iar defectele constatate la airbagurile Takata n-ar fi responsabile pentru producerea unor accidente rutiere sau decese.
Citește și Viitorul mașinilor electrice, în pericol? Alerta venită din Germania
Cei de la Mercedes-Benz și-au recunoscut parțial greșeala, în tribunal, după ce în Australia s-au înregistrat mai multe accidente cauzate de airbagurile Takata, inlcusiv ale unor mașini Mercedes-Benz, iar într-un caz s-a produs și un deces.
Compania s-a apărat, spunând că nu a fost o acțiune deliberată, potrivit presei din Australia, fiind înregistrate doar câteva cazuri, ale unor subcontractori, dintr-un total de 50.000 de apeluri telefonice.
De asemenea, reprezentanții companiei au specificat faptul că toate autovehiculele au fost primite în service, unde au primit noi airbaguri.
Instanțele de judecată au dat verdictul, iar Mercedes-Benz va trebui să plătească 12,5 milioane de dolari amendă, plus despăgubiri de 100.000 de dolari pentru Comisia de Concurență din Australia, care a demarat procesul împotriva faimosului constructor.
„Această decizie trimite un semnal puternic pentru companii care trebuie să se conformeze în obligațiile lor pentru siguranța produselor”, scrie presa australiană.
Citește și Țara din Europa cu cei mai periculoși șoferi. Milioane de români fac vacanța acolo