Gările din Hunedoara sunt aproape pustii și în pragul ruinării. Imagini dezolante cu locurile unde, în trecut, era cea mai dezvoltată infrastructură feroviară

Gările din Hunedoara sunt aproape pustii și în pragul ruinării. Imagini dezolante cu locurile unde, în trecut, era cea mai dezvoltată infrastructură feroviară
Gările din Hunedoara sunt aproape pustii și în pragul ruinării. Imagini dezolante cu locurile unde, în trecut, era cea mai dezvoltată infrastructură feroviară

Mai multe orașe din județul Hunedoara au rămas fără transport feroviar. În tot acest timp, gările lor au rămas abandonate, iar acum majoritatea sunt doar ruine. La începutul secolului XX-lea, Hunedoara era considerată una dintre regiunile cu cea mai dezvoltată infrastructură feroviară.

Gările pustii din Hunedoara

Aproape toate orașele din județ erau conectate între ele la căile ferate. Sute de kilometri de linii industriale, miniere și forestiere ajungeau la cele mai izolate locuri ale ținutului. Până în anii ’80, rețeaua feroviara a continuat să se dezvolte, apoi a intrat într-un declin care a dus la dispariția a zeci de kilometri de cale ferată.

Gările mai multor orașe hunedorene au rămas pustii, clădirile au lacăt la uși și sunt lăsate să se ruineze. Primul tren a sosit în gara din Petroșani în urmă cu 151 de ani, de la Simeria, pe calea ferată a cărbunelui, exact așa cum era numită în 1870.

La acea vreme, o altă cale ferată lega Petroșaniul de exploatările de la Petrila și Lonea. O altă cale ferată a fost construită în Valea Jiului la sfârșitul secolului al XIX-lea, pe ruta Petroșani – Vulcan – Lupeni. În secolul XX, în jurul ei s-a dezvoltat o rețea uriașă de linii uzinale.

În anii 1989, rețeaua feroviară din Valea Jiului a ajuns la apogeu. Atunci, căile ferate au fost folosite la transportul a peste 11 milioane de tone de cărbune extrase din bazinul minier. Apoi, minele au intrat în declin abrupt, odată cu ele și rețeaua feroviară a Văii Jiului.

Gară rămasă pustie după reparații

Gara Brad a fost inaugurată în urmă cu 125 de ani, odată cu calea ferată Brad – Sântana. A rămas un simbol al municipiului de la poalele Metaliferi. Clădirea a intrat în reparații în anul 2016, iar lucrările s-au întins pe aproape trei ani. Cu toate acestea, lucrările de reabilitare din interiorul clădirii sunt oprite din 2019.

Multe încăperi au rămas neamenajate, iar o mare parte din tavan s-a prăbușit. Deocamdată, clădirea a rămas închisă în așteptarea continuării reparațiilor. În prezent, un singur tren de călători mai pleacă din Brad spre Ineu, însă de multe ori gara este pustie.

În urmă cu trei decenii, calea ferată Deva – Brad și exploatările miniere se aflau în funcțiune. Peroanele erau pline de navetiști, iar trenurile treceau zilnic pe aici. În Brad s-a mai păstrat linia de cale ferată îngustă Brad – Crișcior, care este folosită în scop turistic.

Sursă foto: adevărul.ro

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI