Firma din România care ajunge pe casca Ferrari în Formula 1. Se întâmplă din martie

de: Ștefan R. Apostol
27 02. 2023

Pe 5 martie 2023 se dă startul unui nou sezon de Formula 1, prima manță având loc în Bahrain. Dar, începând cu acest an, cel puțin două companii românești vor deveni sponsori ale unor echipe de top, precum Alfa Romeo Sauber 1 și Ferrari. Dacă în cazul primei echipe s-a aflat numele companiei, fiind vorba de compania românească de tehnologie CryptoDATA, în cazul de față vorbim de firma din România care ajunge pe casca Ferrari în Formula 1, o firmă de top în domeniul securității cibernetice.

Formula 1 și Motorsport au sponsori din România

Începând cu anul 2022, cel puțin două companii românești de top și-au declarat intențiile de a deveni sponsori ale unor echipe de top, cel puțin în zona competițiilor internaționale de Motorsport. Mai exact, este vorba despre companii de tehnologie care s-au aruncat cu trup și suflet în cele mai prestigioase două discipline pe 2 și 4 roți, campionatul mondial MotoGP și campionatul mondial de Formula 1.

Conform specialiștilor din domeniu, demersurile celor două companii românești reprezintă, de fapt, operațiuni de marketing sportiv de mare impact, cu bugete prezumtiv considerabile, și din care sponsorizarea, ca întotdeauna în astfel de cazuri, reprezintă vârful aisbergului.

Prima companie româneascăc are reușea să intre pe această piață, conform informațiilor, este CryptoData care va intra ca sponsor în cadrul Marelui Premiu al Austriei de MotoGP, din nou CryptoData a urmat cu achiziția unui pachet majoritar de acțiuni la echipa RNF Yamaha redenumită „RNF CryptoDATA”, astfel că se va ocupa de activitățile de marketing și comerciale, lăsând operațiunile de pe pistă în seama vechii proprietăți, iar în 2023,  CryptoData este noul sponsor al echipei de Formula 1, Alfa Romeo Sauber 1.

„După achiziționarea fostei echipe de MotoGP RNF Yamaha, care în prezent este RNF CryptoDATA, am simțit că putem face și mai mult, pentru a dezvolta reputația și imaginea companiei și a produselor pe care le dezvoltăm, și așa am ajuns să încheiem un parteneriat cu Alfa Romeo Sauber, pe de o parte ca parteneri tehnici, pe de altă parte ca sponsori”, relatează un comunicat de presă al companiei publicat de G4Media.ro.

Vezi și: O companie celebră din România își face loc printre „granzii” din Formula 1. Piloții echipei Ferrari vor avea pe cască logo-ul acestei firme FOTO

Bitdefender, firma din România care ajunge pe casca Ferrari în Formula 1

După anunțul dat de cei de la Cryptodata, iată că anul 2023 aduce un nou sponsor din rândul companiilor românești, fiind vorba de această dată de gigantul de securitate cibernetică, Bitdefender. De fapt, anunțul datează din septembrie 2022, în care gigantul Bitdefendeăși anunța parteneriatul cu echipa celor de la Ferrari pentru următorii ani.

„Bitdefender împărtășește o moștenire de excelență cu Scuderia Ferrari și o experiență dovedită în construirea de tehnologii inovatoare, de ultimă oră, pentru a obține rezultate câștigătoare. Atunci când fiecare secundă contează, doar cele mai avansate mașini câștigă curse pe circuit și doar cea mai avansată tehnologie are puterea de a preveni, apăra și răspunde eficient la atacurile cibernetice.

Parteneriatul cu Scuderia Ferrari, cea mai emblematică echipă de Formula 1, este o soluție naturală pentru Bitdefender. Așteptăm cu nerăbdare să accelerăm gradul de cunoaștere a brandului nostru, în timp ce rămânem concentrați pe furnizarea de protecție de ultimă generație pentru clienții noștri din întreaga lume în materie de securitate cibernetică.”, a declarat Florin Talpeș, co-fondator și Chief Executive Officer.

Așdar, la primul start din acest an, pe 5 martie, cele două companii vor fi pe căștile șoferilor echipelor de Formula 1, Alfa Romeo Sauber 1 și Ferrari, ceea ce reprezintă un pas important pentru aceste firme, dar și pentru România, pe o piață extrem de exclusivistă. Statutul și fiabilitatea a companiilor relativ noi este percepută  ca o intenție de afirmare pe piața internațională a sporturilor cu motor, și care nu se bucură de aceeași atracție ca și colegii lor din Silicon Valley. Nimic mai bun decât să se alăture unor sporturi precum MotoGP și Formula 1, care întruchipează valorile necesare pentru a face acest salt.