Din păcate, scandalul în care a fost implicat Facebook trage după el pierderi mari. Ce se întâmplă acum cu rețeaua de socializare? Câți bani pierde?
Verizon este cea mai nouă companie care încetează să mai cumpere publicitate pe Facebook și Instagram din cauza abordării celor două rețele de socializare. Dezinformarea și postările inflamatorii, dar și cele ale președintelui Statelor Unite ale Americii au fost suficiente pentru decizia finală în cauză. După scandalul aferent, mai multe companii nu vor să-și mai asocieze imaginea cu știrile false la incitarea la ură indicată de cele două platforme, dovedind că nu reușesc să-și gestioneze conținutul. Verizon întrerupe orice campanie de publicitate pentru a determina astfel compania americană să ia măsuri, alăturându-se unui boicot orgaizat de Anti-Defamation League la care s-au alăturat până acum: Ben & Jerry, The North Face, Patagonia, REI, Upwork și Magnolia Pictures.
În ultima lună, Verizon a cumpărat publicitate în valoare de 2 milioane de dolari pe Facebook și Instagram, fiind clasată pe locul 78 într-un top al companiilor care cumpără reclame de la rețeaua în cauză. Boicotul rezonează cu o companie similară din 2017, an în care un număr impresionant de brand-uri au oprit campaniile de pe YouTube din cauza moderării defectuoase a conținutului care alătura reclame și filmulețe care îndemnau la ură. YouTube a recunoscut partea sa de vină, ulterior luând măsuri. Răspunsul Facebook nu e unul categoric în situația de față, ci mai degrabă care a stârnit râsete. Compania lui Mark Zuckerberg spune că nu-și va schimba politica la presiuni legate de publicitate, rețeaua trăind din reclame.
”Ne vom alătura campaniei #StopHate4Profit şi nu vom mai posta pe @Facebook în luna iulie”, a anunţat Goodby Silverstein pe Twitter. ”Luăm această iniţiativă pentru a protesta faţă de propagarea iresponsabilă pe platformă a urii, rasismului şi informaţiilor înşelătoare referitoare la vot. Încurajăm clienţii şi pe proprii noştri angajaţi să ni se alăture”, a mai anunţat agenţia.