Eticheta care va apărea pe produsele din Lidl, Kaufland sau alte magazine. Toți românii vor fi mai atenți
În ultimii 20 de ani, cel puțin, piața românească a fost saturată de produse de import, multe cu etihete care precizează în mod clar provenineța. Dar, din păcate nu putem spune același lucru, în proporție de 100%, și despre produsele provenite din piața locală, indiferent de gama de care vorbim. Dar acest lucru este pe cale să se schimbe, după depunerea unui proiect de lege care stabilește eticheta care va apărea pe produsele din Lidl, Kaufland sau alte magazine.
Cum pot stopa comercianții invazia importurilor
Fără doar și poate, România este o economie de piață, deci o paiță cu o largă deschidere către importuri. Vorbim aici de importuri de produse de consum, de la alimente de bază și până la cele de bricolaj, etc. Dacă vorbim de piața de produse de origine animală și din agreicultură, fermierii români s-au plâns de-a lungul anilor de procesul extrem de greoi de a-și putea introduce producțiile în rafturile marilor retaileri, precum Lidl, Kaufland, etc.
Deși importurile sunt încă mari, unii dintre jucătorii din piață au înțeles că este necesară susținerea producțiilor interne, fie de legume și fructe, fie a produselor de origine animală și lactate, așa că au reușit să-și dezvolte o rețea bazată numai pe aceste produse.
Un nou proiect de lege stabilește eticheta care va apărea pe produsele din Lidl, Kaufland sau alte magazine
Dar, cu toate astea, reglementări în privnța etichetării produselor, în mod corect, nu a existat, sau chiar dacă a existat o anume formă legală, nu întotdeauna a fost și pusă în practică. Așa se face că grupurile parlamentare, după discuții ample cu producătorii locali, au luat decizia de a depune în Parlament un nou proiect de lege menit să stabilească în mod concret eticheta care va apărea pe produsele din Lidl, Kaufland sau alte magazine.
Vezi și: Singurele 6 produse pe care România le poate produce intern. Restul importăm la greu
În esență, proiectul propune ca toate produsele locale să fie etichetate corect și să aibă pe ele mențiunea „De origine România”, astfel reușindu-se să se facă diferența dintre produsele de import și cele preluate de la producătoriii locali.
Producătorii locali susțin proiectul
Reacția din zona producătorilor a fost neașteptată, majoritatea susținând această idee, care de altfel îi va ajuta pe clienții români să vadă care sunt produsele românești și cele de import. Pe de altă parte, o condiție ca aceste produse să aibă eticheta care va apărea pe produsele din Lidl, Kaufland sau alte magazine, trebuie să îndeplinească anumite condiții.
Vezi și: Mesaj important pentru părinți. Aceste produse pot fi foarte periculoase pentru copii
De exemplu, dacă vorbim de produsele de origne animală, eticheta trebuie să specifice că animalele au fost crescute în mediul natural. Dacă vorbim de alte produse, tot românești, condiția este ca etichetarea să se facă doar dacă au în conținutul lor un procent de minim 25% de ingrediente străine. Rămâne de văzut dacă proiectul va fi votat în cele două camere și care va fi, într-un final, metoda prin care se face această etichetare.