Elevii din clasele pregătitoare până la clasa a XI-a ar putea fi nevoiți să participe la ore de recuperare sâmbăta, pentru a compensa lecțiile pierdute în perioada examenelor de Bacalaureat din iunie 2025. Această propunere a fost făcută de ministra Educației, Ligia Deca, ca o soluție pentru organizarea eficientă a cursurilor.
Ligia Deca a propus ca elevii să participe la ore de recuperare sâmbăta, în special în școlile aglomerate, pentru a compensa pierderile din perioada în care se desfășoară Bacalaureatul.
Într-un interviu la Digi24, oficialul a explicat că această soluție ar putea fi aplicată în contextul în care examenele scrise de la Bacalaureat încep pe 10 iunie, iar cursurile pentru ceilalți elevi se termină abia pe 20 iunie.
”În școlile aglomerate, orarul ar putea fi regândit. Dacă nu sunt deja în schimburi, se poate merge pe recuperare, fie după-amiaza, fie în anumite sâmbete, chiar înainte de perioada examenelor”, a declarat Ligia Deca.
Această propunere vine pentru a evita întreruperi majore în procesul educațional, mai ales în contextul încărcării programului școlar din preajma Bacalaureatului.
O altă soluție propusă de Ministerul Educației este extinderea programelor ”Școala altfel” și ”Săptămâna Verde” și după data de 30 mai, notează edupedu.ro.
Aceste programe sunt gândite pentru a le oferi elevilor activități alternative în afara orelor obișnuite de curs și ar putea fi folosite în perioada desfășurării examenelor de Bacalaureat.
Ligia Deca a menționat că structura anului școlar ar putea fi ajustată pentru a permite școlilor să programeze aceste activități educaționale în timpul examenelor, astfel încât să nu fie perturbate cursurile obișnuite.
”Ne gândim să extindem perioada acestor programe pe întreaga durată a anului școlar, oferind școlilor flexibilitatea de a le organiza atunci când se desfășoară probele de Bacalaureat”, a explicat ministra.
Ministra Educației a sugerat, de asemenea, că pot apărea modificări în programa pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2025, în funcție de nevoile identificate de profesori.
Dacă se semnalează întârzieri în pregătirea elevilor pentru consolidare și recapitulare, Ministerul ar putea ajusta cerințele pentru examenele naționale, astfel încât să ofere mai mult timp pentru pregătire.
Aceste ajustări ar putea fi implementate doar dacă se constată probleme reale în procesul educațional. Ligia Deca a subliniat că programa pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat nu este identică cu cea școlară și că aceste ajustări ar putea fi realizate dacă sunt necesare pentru asigurarea unei pregătiri corespunzătoare a elevilor.
Prin aceste măsuri, Ministerul Educației încearcă să găsească soluții pentru a asigura un echilibru între organizarea examenelor și desfășurarea cursurilor pentru ceilalți elevi, minimizând impactul asupra procesului de învățare.