Odată cu evoluțiile tehnologice, cel puțin în ultimii ani, piața „Smart Home” a devenit o componentă importantă, iar marile companii au dezvoltat soluții inovatoare. Fie că ne place sau nu, genul acesta de produse au devenit indispensabile, mai ales dacă ne gândim la viteza cu care ne trăim viața, iar timpul pe care îl aveam înainte pentru a face curățenie, de exemplu, s-a diminuat constant. Așa se face că azi vorbim de electrocasnicele pe care românii le cumpără în număr mare, despre care, cu ani în urmă, n-ai fi zis niciodată că vor cunoaște o asemenea evoluție, iar datele arată că vânzările cresc în ritm alert.
Dimensiunea pieței globale „Smart Home” a fost estimată la 62,69 miliarde de dolari în 2021 și se așteaptă să se extindă cu o rată de creștere anuală de 27,04% până în 2030. Produsele pentru case inteligente sunt prezente în camere de securitate, lumini inteligente, dispozitive de streaming, mașini de spălat vase și multe altele.
Tendința de inteligență artificială în electrocasnicele cu funcții inteligente este de așteptat să crească cererea de produse. În plus, penetrarea tot mai mare a internetului și a smartphone-urilor determină tendința pentru dispozitivele „Smart Home” conectate la internet și la smartphone-uri.
Unul din segmentele din piața „Smart Home” este reprezentat de vânzările de roboți de serviciu pentru uz profesional și casnic din gama de roboți inteligenți de curățenie, iar piața continuă să explodeze, în ciuda crizei economice. De fapt, incertitudinea economică este unul dintre factorii care determină o creștere a vânzărilor de roboți inteligenți de curățenie în piața „Smart Home”, iar progresele tehnologice rapide stimulează vânzările pe piețele de mare valoare, cum ar fi cea a roboților.
Vezi și: Electrocasnicele care consumă cel mai mult curent electric în casă. De care să te ferești
Un raport recent, la nivel mondial, arată că piața aspiratoarelor robotizate va obține peste 75% din venituri din vânzările de roboți în casă, ceea ce înseamnă o creștere exponențială, cel puțin din 2019 încoace. Pe plan local, spun agenții comerciali, din ce în ce mai multe astfel de produse sunt, de fapt, electrocasnicele pe care românii le cumpără în număr mare. La nivel european vânzările unor astfel de electrocasnice este estimată să ajungă la cel puțin 20 de miliarde de euro, dar în România, deși vânzările au crescut, veniturile nu vor ajunge la acest nivel, mai spun analiștii și comercianții acestor produse.
Vezi și: Obiectele din casa ta care consumă cel mai mult curent electric. Cât ajungi să plătești
Surprinzător totuși, spun comercianții, electrocasnicele pe care românii le cumpără în număr mare sunt noii roboți de curățenie exterioară pentru geamuri, volumul de vânzări fiind unul în creștere cu cel puțin 40% în ultimii trei ani, iar un astfel de robot poate fi conectat cu telefonul smart sau direct manual și își face treaba singur.
Genul acesta de electrocasnice pleacă de la prețul minim de 800 de lei și pot ajunge și la 1.500 de lei pentru electrocasnicele 2 în 1, prețul maxim ajungând chiar și la 6.000 de lei. Un alt produs din seria „Smart Home” este și produsul denumit mopul smart wirelles, iar prețul este cuprins între 150 de lei și peste 4.000 de lei.
Piața Smart Home, sau a electrocasnicelor smart, este în continuă creștere, pe de-o parte datorită evoluțiilot tehnologice, pe de alta datorită unei probleme din ce în ce mai acute, și anume lipsa de timp, dar și ideea de a reduce consumul de energie cu electrocasnicele vechi, mari consumatoare.