Ecaterina Andronescu a găsit soluția pentru aglomerația din orașe: „Nu toate școlile trebuie să înceapă programul la 8.00”

Ecaterina Andronescu a găsit soluția pentru aglomerația din orașe: „Nu toate școlile trebuie să înceapă programul la 8.00”

Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, le recomandă directorilor de școli să nu programeze începerea cursurilor de la ora 8.00 în fiecare zi, pentru că acest lucru înseamnă o supra-aglomerare a orașelor.

Doamna ministru a făcut declarația în timpul întâlnirii cu primarii de municipii, unde s-a ridicat problema ambuteiajelor din marile localități.

Cum mulți părinți aleg să-și ducă copiii la școală cu mașinile personale iar cursurile încep, de obicei, la ora 8.00 în fiecare dimineață, traficul rutier devine extrem de aglomerat.

„Dacă am putea să gândim o formulă prin care nu toate școlile să înceapă la ora 8.00, să încercăm să decalăm programul și să nu supra-aglomerăm orașul.” Ecaterina Andronescu, discurs la reuniunea primarilor de municipii

Deocamdată, primul oraș care a introdus transportul elevilor cu autobuzele municipalității este Cluj-Napoca. Programul pilot a luat startul în septembrie. Primăria Cluj-Napoca a decis de curând achiziția de noi autobuze pentru extinderea programului.

„De la începerea școlii a fost demarat un proiect pilot, care presupune transportul elevilor de ciclu primar către și dinspre unitățile de învățământ unde aceștia învață. Proiectul presupune ca toți elevii din clasa 0 până în clasa a IV-a inclusiv de la liceele Avram Iancu și Nicolae Bălcescu, vor beneficia de autobuze școlare dedicate, care vor porni din 4 cartiere ale Clujului: Zorilor, Mărăști, Gheorgheni și Mănăștur (2 trasee).” Primăria Cluj-Napoca

De transportul gratuit cu autobuzele beneficiază în prezent 900 de elevi, anunță Primăria Cluj-Napoca:

„Poliția Locală este responsabilă de siguranța elevilor, un agent urmând să fie prezent în aceste autobuze pe întreaga durată a cursei.” Primăria Cluj-Napoca

Ecaterina Andronescu și Bacalaureatul pentru liceele tehnologice

Ecaterina Andronescu reia ideea unui Bacalaureat diferențiat. De această dată, insistă asupra diferențierii care trebuie făcută între examenul de final pentru liceele normale și cel pentru liceele tehnologice.

Ecaterina Andronescu apreciază că probele de Bacalaureat pentru elevii din liceele tehnologice să fie mai ușoare.

„Liceul tehnologic este, după opinia mea, cea mai mare vulnerabilitate a sistemului de învățământ în acest moment. Ca urmare, încercăm să vedem cum putem să-l regândim și să-l transformăm în liceu tehnologic dual, cu un Bacalaureat diferențiat. Este nivelul următor de pregătire după școala profesională, și cred că lucrul acesta trebuie să-l facem și să-l restructurăm prin lege.” Ecaterina Andronescu, discurs la reuniunea primarilor de municipii

Ministrul Educației ar vrea ca în liceele tehnoloice probele să fie adaptate. Pe de altă parte, Ecaterina Andronescu s-a referit și la problema laboratoarelor din școli, cum sunt cele pentru orele de Chimie, Biologie sau sălile pentru orele de Tehnologie.

„Nu mai avem laboratoare în școli și mă gândesc la o formulă să construim laboratoare mobile și de a deplasa aceste laboratoare de la o școală la alta.” Ecaterina Andronescu