Reprezentanții Consiliului Județean i-au propus ministrului Transporturilor ca drumul expres Suceava – Botoșani să devină autostradă. Aceștia iau ca și exemplu drumul care face legătura între Pașcani și Suceava.
Săptămâna aceasta au avut loc discuțiile în ceea ce privește acest proiect. Prezent a fost și directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol. În urma ședinței, s-a ajuns la concluzia că această variantă ar putea fi luată în calcul doar dacă studiul de fezabilitate ar justifica aceste modificări.
Prin urmare, vor fi nevoie de o serie de analize detaliate, estimări de cost, studiul de impact asupra mediului, analiza de capacitate și analiza economică. Inițial, proiectul drumului expres Suceava – Botoșani a fost inclus în Master Planul General de Transport al României în anul 2015. Pe atunci, proiectul drumul expres era în valoare de 125 de milioane de euro, fără TVA. Drumul ar avea o lungime de 26 de kilometri.
Drumul expres ar urma să aibă un punct de plecare din municipiul Botoșani, în zona intersecției străzilor Pacea cu Manolești – Deal, apoi se va lega cu drumul expres Suceava – Pașcani în zona localității Văratec din județul Suceava, conform hărții interactive a CNAIR.
Acest sector de drum ar deservi direct județele Suceava și Botoșani. Împreună, cele două reprezintă peste 5% din populația și teritoriul României. Argumente invocate de către botoșăneni au fost că realizarea unui sector de autostradă ar aduce zonei mai multe avantaje economice-sociale.
Unul dintre acestea ar fi accesul direct la Autostrada A7, care ulterior ar oferi deschidere și către Autostrada A8. De asemenea, un alte avantaje ar fi legătura rapidă către Aeroportul Salcea, traficul auto urmează să benefice de condiții superioare de circulație, o nouă legătură între Botoșani și Suceava.
Toate acestea vor aduce județele avantaje economice, precum reducerea cheltuielilor de exploatare e vehiculelor, o reducere a pierderilor din accidente, grad sporit de siguranță și mai puțină poluare a mediului la traversarea localităților pe traseele existente. Demersurile făcute în fața ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, au fost făcute fără suceveni, chiar dacă interesele sunt comune.