‘Drumul închis’ din România. Ce s-a întâmplat pe centura unde trebuiau să se construiască zeci de kilometri

‘Drumul închis’ din România. Ce s-a întâmplat pe centura unde trebuiau să se construiască zeci de kilometri
‘Drumul închis’ din România.

News Hour With CNN aduce un nou episod al campaniei ”România, drum închis”, și anume, o șoseaua centurii Mihăilești, despre care cei aproape 10.000 de locuitori ai orașului se întreabă cât de greu poate fi să construiești 3 km de variantă ocolitoare.

‘Drumul închis’ din România

Însă răspunsul nu se aflat nici până azi. Acest proiect presupune mutarea traficului greu din oraș de pe Drumul Național 6, în afara Mihăileștiului, iar șoseaua aceasta trebuie să lege, practic, cele două capete ale orașului de DN6.

”Primul contract pentru realizarea centurii Mihăilești a fost semnat în anul 2011 cu o firmă din Spania, însă, după doar câteva luni, efectiv, spaniolii și-au luat utilajele și muncitorii și au părăsit șantierul, asta deși nu făcuseră absolut nimic. Însă, companiei de drumuri i-au trebuit câțiva ani la rând, astfel încât să considere că trebuie reziliat contractul și semnat un altul.

Abia în 2016 s-a întâmplat asta, tot cu o firmă din Spania, însă și acelei firme, deși avea la dispoziție un an să realizeze această lucrare, i-au trebuit doi să facă doar 15% din această şosea de centură. Aşa că, în cele din urmă Compania de Drumuri a hotărât să rezileze şi acest contract, în 2019”, a spus Alex Vlădescu, reporter Antena 3.

Nici locuitorii din Tecuci nu se mai încred în termene

De menționat este că în decembrie 2020, CNAIR a reuşit să semneze un nou contract de 37 de milioane de lei cu altă firmă. Lucrarea ar trebui să fie finalizată la sfârşitul anului 2021, numai că pe şantier nu prea sunt muncitori.

De asemenea, nici locuitorii din Tecuci nu se mai încred în termene, întrucât și aceștia așteaptă încă din anul 2005 ca o șosea ocolitoare a orașului, de numai 7 kilometri, să fie finalizată. Această șosea se află la al treilea contract, însă primarul oraşului, Lucian Costin e optimist, considerând că şoseaua va fi gata în mandatul său. De precizat este că problemele proiectului au ţinut până în prezent de mutarea unei magistrale de gaz şi de exproprieri.

Despre CNAIR

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) reprezintă o companie de interes strategic național din România care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Ea are ca misiune implementarea programelor de dezvoltare a rețelei de drumuri publice. Compania a fost înființată în ianuarie 2004 prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România”. De precizat este că principalele obiective ale Companiei pentru perioada următoare sunt dezvoltarea rețelei de autostrăzi, construirea unei rețele de drumuri expres și realizarea de centuri și variante ocolitoare pentru orașele mari.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI