Drumul din România unde se lucrează de 10 ani. Sunt doar 3 kilometri

Drumul din România unde se lucrează de 10 ani. Sunt doar 3 kilometri
Care este drumul din România unde se lucrează de 10 ani.

Care este drumul din România unde se lucrează de un deceniu. Aici autoritățile se tot chinuie să îl facă, deși drumul are o lungime de numai trei kilometri.

Drumul din România unde se lucrează de 10 ani

Unde mai pui că acest drum care le tot dă de furcă autorităților se află, nu în creierii munților, ci chiar lângă București. Mai exact, din 2011 se chinuie compania de drumuri să facă acest drum de numai trei kilometri. Este vorba despre, mai precis, de centura Mihăilești, de pe DN6, lângă București.

Însă abia anul acesta proiectul a fost readus în atenție și un constructor a intrat în șantier, iar la ora actuală mai are numai câteva operațiuni de făcut ca să-l poată da în folosință. Acum se montează marcaje, parapete și panouri, iar deschiderea traficului ar trebui să se facă în următoarele săptămâni.

”Se montează panourile fonoabsorbante în zonele locuite. Se amplasează parapetul median și se montează sistemul antiorbire. În perioada următoare vor fi realizate marcajele rutiere și semnalizarea verticală. Așa cum am discutat cu antreprenorul la întâlnirile anterioare, și această lucrare va fi finalizată înainte de termen, cu aproape 3 luni mai devreme”, a informat secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu, publicând și niște fotografii de la fața locului.

Proiectul a fost demarat în anul 2011

Compania care s-a ocupat ca acest drum să se finalizeze a fost Viarom Construct, însă asta după ce contractul a fost semnat cu alte două companii, după care reziliat. De menționat este că valoarea contractului este de 37 de milioane de lei și are ca termen de execuție 12 luni, de la ordinul de începere a lucrărilor, care a venit în februarie 2021. Acum, starea lucrărilor le da speranță șoferilor că vor putea folosi cei 3,2 km anul acesta.

Proiectul a fost demarat în anul 2011, atunci când câștigătorii licitației au fost desemnați spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras, dar șantierul nu a demarat deloc, iar contractul a fost reziliat. A doua încercare s-a produs în anul 2016, atunci când contractul a ajuns tot la o companie spaniolă, care în doi ani a să făcut numai un sfert din lucrare. Au urmat apoi procese peste procese, ce într-un final au dus la o altă reziliere a contractului.

”Proiectul s-a înțepenit în birocrație (relocări de utilități, exproprieri, canale evacuare ape pluviale) și mobilizarea slaba a constructorului, care au generat dispute surde între CNAIR și antreprenor (lucrări necertificate și neplătite, pasarea responsabilității, acuzații reciproce)”, spunea Asociatia Pro Infrastructura la un moment dat.