Una dintre cele mai importante companii de pe piața energiei din România vrea să vândă afacerile din domeniul furnizării și din sectorul distribuției. Aceasta are peste trei milioane de clienți atât pe energie electrică, dar și pe gaze. Despre ce gigant este vorba, de fapt?
Ei bine, nemții de la E.ON analizează posibilitatea de a pleca de pe piața din România. Decizia vine în contextul unei reorganizări în sectorul energetic și în urma unei serii de evenimente care au lovit piața energiei. Este vorba de războiul din Ucraina care a generat perturbări în industrie. Însă, măsura nu este influențată doar de factori regionali, ci are la bază și deciziile adoptate la nivel local în privința pieței energiei.
Totuși, E.ON nu este prima companie de energie care vrea să plece din țara noastră. Încă de acum doi ani au apărut zvonuri cu privire la posibila retragere a italienilor de la Enel, zvonuri care s-au și confirmat în 2023, odată cu vânzarea tuturor subsidiarelor către compania elenă PPC.
În plus, în 2022 au fost semnalate și discuții referitoare la o eventuală restructurare a operațiunilor locale ale nemților de la E.ON, companie cu peste trei milioane de clienți de gaze și energie electrică.
Mai mult, la finalul anului trecut, Premier Energy a preluat portofoliul CEZ Vânzare. Prin această mișcare, și-a consolidat poziția de jucător important în vânzarea de energie.
În prezent, potrivit unor surse din piață, E.ON este pe punctul de a ieși din sectorul furnizării de energie și gaz. Printre potențialii cumpărători se numără o posibilă asociere între Romgaz și Hidroelectrica, precum și compania franceză ENGIE. Aceasta din urmă a manifestat anterior interes pentru extinderea portofoliului în domeniul energiei.
“Cu siguranță E.ON încearcă vânzarea afacerii de furnizare de gaze și energie. Deja au fost trimise invitații către potențialii cumpărători”, susțin surse din piața energiei, citate de Capital.
Se pare că E.ON a început deja procesul de vânzare, trimițând invitații către potențialii cumpărători. Motivul din spatele acestei decizii ar fi performanța sub așteptări înregistrată în segmentul de furnizare de energie.
De pildă, în 2022, E.ON Energie România a înregistrat o cifră de afaceri de 13,7 miliarde de lei, dar și pierderi de 356 de milioane de lei! Deși au fost îmbunătățiri ale rezultatelor în 2023, compania și-ar dori să capitalizeze pe aceste cifre și să-și reorienteze strategia în afacere.