Directorul Institutului Național de Cercetări Alimentare (ICA), Alexandru Cîrîc, a dezvăluit din ce sunt făcute iaurturile care au cea mai mare vânzare în magazine și supermarketuri. Dacă ești tentat să crezi că alegi cele mai sănătoase sortimente, s-ar putea să îți schimbi părerea în urma acestui studiu.
Iaurtul este unul dintre produsele lactate cu cea mai mare cerere pe piața românească, obținut de regulă prin adăugarea de bacterii vii în lapte. Alimentul este consumat de mii de ani, teoretic prezentând bacterii benefice pentru organismul uman.
În general, iaurtul este disponibil în magazine și supermarketuri sub forma unui tip de pastă albă și groasă ca și consistență. Există însă și tipuri ale aceluiași aliment colorate artificial. Mulți români cumpără iaurt cu gândul că au achiziționat un sortiment sănătos, însă realitatea este alta.
Directorul Institutului Național de Cercetări Alimentare (ICA), Alexandru Cîrîc, a atras atenția asupra iaurturilor cumpărate de români din magazine sau supermarketuri. Specialistul a explicat că acest produs prezintă o compoziție periculoasă pentru consumatori, departe de ideile promovate public.
Mulți români aleg să cumpere sortimente de iaurt în funcție de preț, bineînțeles majoritatea optând pentru variantele cele mai ieftine. Doar că acest obicei conduce la consecințe nedorite, potrivit directorului ICA. Prețul mic înseamnă calitate scăzută și ingrediente falsificate.
Obiceiul consumatorului român de a alege pe seama prețului ne duce către pieire, este de părere Alexandru Cîrîc. Preț mic înseamnă producător forțat să diminueze valoarea produsului propriu-zis prin utilizarea unei materii prime de proastă calitate.
„Producătorul este forțat să falsifice produsul, să adauge apă sau chiar produse mult mai ieftine, coloranți, aditivi, în așa fel încât să simuleze cât mai bine un produs nefalsificat, pe care noi îl consumăm ulterior”, a explicat directorul ICA, Alexandru Cîrîc, la Antena 3 CNN.
În acest sens, directorul ICA a amintit rezultatele unei testări efectuate într-o grupă de 17 studenți. Cu doar o singură excepție, tinerii expuși la mai multe tipuri de iaurturi, inclusiv la unul produs tradițional, au ales să cumpere varianta produsului industrializată.
Doar că această variantă de iaurt nu reprezintă altceva decât un produs din lapte, falsificat pe partea de aromă și textură. În niciun caz nu prezintă gustul tradițional, a punctat Alexandru Cîrîc.
„Se adaugă lucruri în el care să îl țină cremos, pentru că noi vrem ca iaurtul, atunci când întoarcem borcănelul, să stea în borcan. Așa cere consumatorul, drept pentru care producătorul ne dă un iaurt care stă în borcan. Nu contează că are gelatină, alginat, sau alți aditiv. Pentru că noi cerem asta”, a punctat directorul ICA, Alexandru Cîrîc.