Dezvăluirea care îl înfundă și mai mult pe Liviu Dragnea: ”La mine în birou, am martori!”
Liviu Dragnea, fostul Președinte PSD, se pare că, în afară de probemele pe care le-a avut și le are, acum va avea de dat explicații și pe marginea proiectelor de infrastructură propuse de Corina Crețu, europarlamentar și comisar european pe infrastructură. Reamintim faptul că proiectul de lege privind aprobarea obiectivului de investiții autostrada Iași – Târgu Mures, inițiat de parlamentari ai Partidului Mișcarea Populară (PMP) și semnat de reprezentanți ai tuturor formațiunilor politice, a fost adoptat atât de Senat, cât și de Camera Deputaților.
Dezvăluirea care îl înfundă și mai mult pe Liviu Dragnea: ”La mine în birou, am martori!”
Potrivit proiectului, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste răul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş, proiect finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, ar fi trebuit să se aloce acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor. Fostul comisar european, Corina Crețu, la finele săptămânii trecute a făcut câteva dezvăluiri pe marginea acestui subiect, spunând că la acel moment a încercat să i-a legătura cu Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, spunând-ui acestuia că sunt bani europeni pentru studiul de fezabilitate la autostrada Iaşi-Târgu Mureş, însă ministrul i-a răspuns: “Trebuie să vorbesc cu Liviu“.
“La mine în birou, am martori, i-am spus că anul viitor va fi Anul Centenar, hai să facem un gest simbolic. Avem încă cinci miliarde de euro la dispoziţie pentru infrastructura de transport. Nu putem finanţa totul, dar măcar să pornim studiul de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. Hai să facem un gest şi apoi din 2021 să începem construcţia în exerciţiul financiar viitor. Toată lumea a rămas şocată de răspunsul ministrului, care a spus “Nu ştiu, trebuie să vorbesc cu Liviu“. Aşa mi s-a întâmplat cu toate lucrurile. Nimeni nu a avut curajul să ia o decizie. Încă mai erau bani atunci pentru studiul de fezabilitate la autostrada Moldovei. Îmi pare foarte rău că România nu s-a pregătit suficient. Investiţiile de infrastructură sunt complexe, pregătirea ia ani de zile din punct de vedere tehnic şi financiar. De aceea am plecat încă din 2014 cu ideea de a avea proiecte. Sper ca Moldova să crească, este printre cele mai sărace din Uniunea Europeană