Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a organizat o dezbatere publică pe marginea proiectului privind domiciliul declarat în buletin. Proiectul a declanșat un val de proteste întrucât milioane de chiriași se regăseau în situația de a nu putea face dovada că locuiesc efectiv la adresa din buletin, motiv pentru care actul de identitate urma să le fie anulat. În acest context, oficialii de la Interne vin cu noi precizări.
Ministerul de Interne a pus astăzi în dezbatere publică un proiect de Ordonanță de Guvern conform căruia cetățenii care nu pot face dovada că locuiesc la adresa din buletin ar putea rămâne fără acte de identitate, ca urmare a verificărilor făcute de polițiști.
Proiectul care îi viza pe milioane de chiriași a stârnit un val de proteste, fapt pentru care oficialii de la Interne au ieșit cu noi precizări. Astfel, articolul din proiect care posibilitatea anulării buletinului în anumite situații urmează a fi modificat.
Potrivit directorului Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), Cătălin Giulescu, va fi vorba de radierea privind menţiunea domiciliului, nu de anularea cărţii de identitate – o procedură faţă de care este abilitată, totuși, doar instanţa de judecată.
„Este cazul să revenim asupra unei menţiuni din proiect, în ceea ce priveşte anularea actului de identitate, nu aceasta a fost intenţia – vorbim de anularea menţiunii de domiciliu.
Această menţiune de domiciliu urmează să fie înscrisă doar în registrul naţional de evidenţă e persoanelor. Având în vedere ultimele elemente relevate, trebuie să spunem că proiectul cuprinde doar principii, nu şi procedura de urmat – în niciun caz această menţiune de anulare a domiciliului nu va fi luată doar pe baza unei constatări a unui poliţist“, a declarat Cătălin Giulescu.
Citește și: Modificarea majoră de pe buletinele românilor. MAI a făcut anunțul: nu mai poți refuza acum!
Acesta a explicat că procedura presupune o notificare a cetăţeanului, o solicitare de a lua legătura cu autoritatea publică și o notificare cu privire la procedura la care urmează să fie iniţiată.
„Această procedură este vizată să dureze cel puţin 60 de zile, astfel încât cetăţeanul care este plecat pentru o perioadă scurtă în străinătate să aibă timp să ia la cunoştinţă faptul că este posibil să fie iniţiată o procedură de anulare a domiciliului în ceea ce-l priveşte“, a mai precizat directorul.