Detaliul de la casele de marcat cu care sunt manipulaţi clienţii supermarketurilor. La ce să fii atent mereu

de: Manolică Anca
29 08. 2023

Toate supermarketurile au o serie de produse care, deși sunt disponibile pe raftul corespunzător din magazin, este posibil să le trecem cu vederea sau, de fapt, să le vedem mai bine atunci când ajungem la casa de marcat. Iată cum poți fi manipulat să cumperi mai multe produse, chiar dacă nu ai neapărată nevoie de ele.

Trucul supermarketurilor pentru a te face să faci cumpărături la casele lor de marcat

Când supermarketurile au apărut în unele orașe, oamenii erau oarecum reticenți în a le călca pragul și a își pune singuri produsele în coș. Astăzi, avem problema opusă: ne este greu să rezistăm tentației de a lua mai mult decât avem nevoie.

De ce o facem? Poate, cel puțin în parte, pentru că supermarketurile sunt o zonă de marketing planificată meticulos, în care se investesc sume exorbitante pentru a găsi modalități de a ne păcăli și face să cumpărăm mai mult.

Mulți nu s-ar fi gândit la asta

A merge într-o unitate aprovizionată cu tot felul de produse îi poate face pe mulți clienți să cumpere lucruri pe care nici măcar nu le aveau în minte. Și, mai ales, pericolul vine atunci când ajung la casa de marcat pentru a plăti. Aici este momentul în care aceștia pot pica în ”plasa” tuturor marilor lanțuri de magazine.

În ce constă acest truc? Ei bine, are de-a face cu psihologia clienților, deoarece la casa de marcat sunt plasate produsele la care aproape nimeni nu se gândește în general sau care nu sunt prioritare pe lista de cumpărături, dar pe care în cele din urmă mulți ajung să le achiziționeze.

Ca de exemplu: gumă de mestecat, dulciuri, șervețele, baterii sau multe alte lucruri mărunte care nu sunt esențiale, dar pe care clienții tind să le cumpere.

Citește și: Trucul banal prin care clienții cumpără mai multe produse în Lidl, Kaufland sau Carrefour. Detaliul pe care îl ignoră românii

Intră în joc psihologia

Marii retaileri știu că sunt produse la care aproape nimeni nu se gândește, dar doar văzându-le, creierul uman reacționează și îi face pe oameni să se gândească sau să își amintească că poate ar fi o idee bună să cumpere baterii în caz că se termină cele de la telecomandă sau, de ce nu, să ia niște gumă de mestecat pentru că nu se știe când poate avea nevoie.

Acest truc se folosește și în cazul produselor care sunt la promoție sau pentru a termina stocul unuia care urmează să fie retras din magazin.

Citește și: 7 greșeli pe care le faci la supermarket. Așa rămâi lunar fără bani