Unul din hotelurile de lux din Capitală, Radisson Blu Hotel, în ultimii doi ani a avut parte de mai multe renovări. Hotelul de cinci stele, este unul din cele mai căutate de turiștii străini. Dar, la un control al celor de la Protecția Consumatorului, s-au constatat mai multe nereguli, atât în camere, cât și în bucătăria acestuia. Ca urmare s-a luat decizia de a închide cel puțin 11 camere găsite în neregulă, și amendarea hotelului cu 33.000 de lei.
La începutul lunii iunie 2021, Radisson Hotel Group anunța relansarea și repoziționarea Radisson Blu Hotel, București, în urma unei investiții majore de capital. Prin noile invesștii creșteeau și numărul de camere cu peste 600 de camere.
Proiectul de investiții pentru extinderea complexului Radisson Blu va continua până în 2022, spuneau oficialii grupului, cu adăugarea a 200 de camere noi. Noile camere vor fi amplasate în clădiri complet renovate, incluzând cele mai noi tehnologii și facilități de ultimă generație, de înaltă calitate, pentru a asigura confortul și siguranța maximă a tuturor oaspeților.
Cu un total de 623 de camere și apartamente, Radisson Blu Hotel, București este unul dintre cele mai mari hoteluri de 5 stele din Europa Centrală și de Est.
Se pare că renovările nu prea au mers cum trebuie, având în vedere cele descoperite de inspectorii ANPC în Radisson Blu Hotel. Într-un comunicat al instituției, se vorbește de nereguli descoperite în cel puțin 11 camere ale hotelului, unde mobilierul și protecțiile de saltele erau pătate, iar pereții murdari. Nereguli au fost descoperite, mai spune ANPC, și în bucătăria restaurantului, unde au fost găsite produse alimentare expirate, finalul fiind amendarea hotelului cu 33.000 de lei, conform comunicatului emis:
„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat cu privire la modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue) și, prin intermediul unei echipe de control de la Comisariatul Municipiului București, a realizat, pe 10 februarie 2022, o acțiune de control la hotelul de 5 stele din centrul Capitalei.
În urma verificărilor, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de 33.000 lei, la care s-au adăugat măsuri complementare precum:– oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme– oprirea temporară a prestarii serviciilor pentru camerele de cazare verificate.
– utilizarea unor materii prime și produse semifinite cu data limită de consum depașită (sosuri, condimente, lapte etc)– existența unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora– menținerea în aceleași spații frigorifice a produselor din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) si produse lactate ambalate– folosirea unor ustensile cu grad avansat de uzură– utilizarea unui grătar neigienizat, cu arsuri grosiere;– lipsa traducerii în limba română a denumirii si ingredientelor din listele meniu– colectarea reziduurilor solide în recipiente neacoperite, amplasate în spațiile de prelucrare.
– existența unor pereți murdari– utilizarea unor piese de mobilier cu porțiuni exfoliate, pătate sau rupte– utilizarea unor protecții pentru saltea pătate– deficiențe de informare a turiștilor, în camere (informare incompletă și doar în limba engleză).Verificările comisarilor CPCMB au fost extinse şi la celelalte camere ale hotelului.”, se spune în comunicatul ANPC.