Decizie istorică pentru Poșta Română. Vestea neașteptată primită acum
Poșta Română, principalul operator de servicii poştale la nivel naţional, face un anunț important – a scăpat de datoriile istorice pe care le „moștenise“! Mai mult, potrivit spuselor directorului general, compania este, în prezent, pe plus.
Poșta Română a scăpat de datorii, dobânzi și penalități
Potrivit unui anunț făcut, astăzi, de directorul general al Poştei Române, compania are, în prezent, o situație financiară pozitivă, după ce a reușit să scape de datoriile istorice, precum și de dobânzile şi penalităţle calculate de Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili (ANAF) – în valoare de aproape 135 milioane de lei.
Suma a fost virată pe data de 20 august 2020, iar, ca urmare a efectuării acestei plăţi, au fost anulate obligaţii de plată accesorii în valoare de 45,3 milioane de lei, reprezentând dobânzi şi penalităţi.
„Poşta Română a moştenit multe datorii. Situaţiile financiare actuale oferă o imagine pozitivă. Se observă o îmbunătăţire a indicatorilor economici, ceea ce va asigura o mai bună finanţare a activităţii în perioada următoare, perioadă în care am demarat investiţii masive care vor ajuta la creşterea calităţii serviciilor poştale.
Este o dovadă în plus că ne uităm la viitor şi nu avem o politică de dezvoltare doar pe termen scurt“, a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Poştei Române.
De ce a fost amendată Poșta Română cu 35.000 de lei
Recent, Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii a amendat Poșta Română cu suma de 35.000 de lei, după ce a constatat că aceasta nu respectă nici măcar cerințele minime de calitate.
„În cadrul unei acţiuni de control desfăşurate la CNPR, am verificat respectarea de către companie a obiectivelor de calitate pentru anul 2019, prevăzute în legislaţia din domeniul serviciului poştal universal.
Pentru că CNPR nu a îndeplinit cerinţele minime de calitate impuse de reglementările în vigoare, neasigurând livrarea la timp a trimiterilor interne de corespondenţă prioritară, am aplicat o amendă în cuantum total de 35.000 lei“, a declarat Cristin Popa, director executiv al ANCOM.
Poșta Română avea obligația de a respecta o serie de cerinţele minime de calitate impuse de ANCOM, printre cere:
– livrarea trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 85%;
– livrarea trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 97%.