Decizie fără precedent la Euro 2020. UEFA schimbă regulile după gestul lui Paul Pogba
La Euro 2020, UEFA a schimbat o regulă de protocol, după un gest făcut de Paul Pogba. Moda mutărilor unor sticle cu anumite băuturi a făcut ravagii. Începută de Cristiano Ronaldo, ea a continuat cu Paul Pogba. În cazul internaționalului francez, forul european a găsit motivele acestuia întemeiate. Prin urmare, a modificat protocolul pentru conferințele de presă susținute de jucători.
UEFA a schimbat regulile de la Euro 2020 după gestul lui Paul Pogba
Regullile sunt făcute pentru a fi încălcate. Dar și schimbate. UEFA a modificat protocolul de la Euro 2020 după un gest făcut de Paul Pogba. Mijlocașul francez a mutat sticla cu bere Heineken din fața lui, la o conferință de presă. Gestul său a fost motivat de faptul că Pogba este musulman. În această religie, consumul de alcool este considerat un păcat. Chiar dacă berea respectivă era fără alcool, pentru Pogba nu a contat. Asocierea între un musulman și o marcă de alcool ar dăuna imaginii acestuia.
Prin urmare, conform publicației engleze The Telegraph, UEFA a decis ca sticlele cu alcool să nu mai fie plasate în fața jucătorilor care au această religie. Și asta, inclusiv pentru a evita asemenea gesturi ce dăunează și companiilor producătoare, dar care sunt sponsori ai Euro 2020. Fiecare fotbalist va fi întrebat, înaintea întâlnirii cu presa, ce tip de produs dorește să aibe pe masă. Tocmai pentru a nu mai repeta gestul făcut de Pogba. Forul european a considerat motivată această atitudine, pentru că se bazează pe respectarea regulilor unei convingerie religioase.
Critiano Ronaldo a fost primul care a avut o asemenea atitudine, dar față de Coca Cola
Gestul lui Pogba a fost repetat, ulterior, și de atacantul belgian, Romelu Lukaku. Acesta a dat la o parte tot sticla cu bere aflată în fața lui. Dar tonul acestor mutări l-a dat Cristiano Ronaldo. Starul portughez a îndepărtat sticlele cu Coca-Cola cu un gest de nemulțumire. Apoi, a scos o sticlă cu apă îndemnându-i pe toți să bea doar așa ceva. Evenimentul a produs o furtună, mediatică, dar și financiară. Compania producătoare a suferit pierderi de 4 miliarde de dolari. Acțiunile la bursă ale Coca-Cola au scăzut cu 1,6%. Apoi, au apărut alți imitatori ai acestui gest, tot la adresa băuturii acidulate. Unii, doar în glumă, alții ironizând, de fept, gestul portughezului.
Cum companiile afectate sunt și sponsori ai Euro 2020, UEFA s-a văzut nevoită să intervină. Aceasta le-a cerut jucătorilor celor 24 de echipe să nu mai scoată din cadru băuturile sponsorilor. Directorul Euro 2020, Martin Kallen, a declarat că UEFA „a comunicat echipelor cu privire la această problemă”. „Este important, deoarece veniturile sponsorilor sunt cruciale pentru turneu şi pentru fotbalul european”, a spus Kallen, într-o conferinţă de presă, potrivit Mediafax.