Vlad Pascu a ucis doi tineri în luna august a anului 2023, după ce a condus drogat la volan. Toată tragedia putea fi evitată, deoarece tânărul a fost oprit de poliție anterior. Ce s-a întâmplat cu polițiștii care ar fi putut preveni moartea a două persoane, aflați în rândurile următoare.
Corpul de Control a ajuns la concluzia că Vlad Pascu putea fi oprit de două ori înainte de a provoca tragicul accident de la Vama Veche. Cu doar o zi înainte de accident, Vlad Pascu a fost oprit în trafic de șeful Poliției Rutiere Constanța, comisar-șef Constantin Stoian.
Polițistul ar fi trebui să-i aplice tânărului o dublă sancțiune: pentru că nu avea semnul de „șofer începător” în parbriz și pentru că Mercedesul său nu avea RCA, aceeași mașină cu care avea sa producă accidentul. Era „o acțiune cu caracter preventiv”, așa că șeful poliției l-a lăsat să plece.
O săptămână mai târziu, Corpul de Control a stabilit că șeful Poliției Rutiere Constanța a încălcat prevederile legale, iar ministrul de interne a anunțat că va trimite raportul către IGPR, pentru a fi sesizată comisia de disciplină.
Cu toate acestea, comisarul-șef Stoian și-a dat demisia din funcție, iar în urma cercetărilor, nu a fost dispusă nicio sancțiune în cazul lui. A continuat să lucreze în cadrul IPJ Constanța până la începutul acestui an, când i-a fost aprobată cererea de pensionare.
Pe data de 18 august, Vlad Pascu fusese oprit în trafic și lăsat să plece, după ce un bărbat a sunat la 112, semnalând că șoferul este posibil să fie beat sau drogat. Apelul a fost gestionat de către un operator 112, un agent-șef de poliție și de către dispecerul Poliției din Mangalia, un agent-șef adjunct de poliție.
Ambii au încălcat procedurile și nu au transmis echipajelor din teren toate datele furnizate de cel care a făcut apelul și nici nu au raportat evenimentul conducerii. În fața comisiei a ajuns doar operatorul 112, care a fost sancționat cu „diminuarea salariului funcției de bază cu 20% pentru 3 luni”.
În acea noapte, Pascu a fost depistat în trafic, din întâmplare, la doar două ore după apelul la 112. Patrula era formată dintr-un plutonier de la jandarmi și un agent de poliție.
Vlad Pascu nu avea RCA, a oferit doar buletinul, iar patrula a găsit, în urma controlului autoturismului, un joint și o folie cu patru pastile de Bromazepam, un sedativ clasificat ca drog de risc.
Polițistul l-a dus la secție pentru a-l testa pentru droguri și alcool, dar nu avea în competență să facă asta, așa că a cerut ajutorul ofițerului coordonator, un subinspector de poliție. Acesta a venit cu aparatul etilotest, arătând că Pascu nu a consumat alcool.
Pentru a-l testa pentru droguri, ofițerul coordonator a cerut sprijin de la Poliția Mangalia, însă dispecerul de aici i-a comunicat că nu există nimeni care să poată face testul, așa că l-a lăsat pe Pascu să plece.
Tânărul a urcat din nou la volan, iar în mai puțin de o oră a provocat accidentul care a ucis doi tineri. Pascu a fost trimis în Vama Veche, testat antidrog, iar rezultatul a arătat că a consumat cocaină, amfetamine, metamfetamine şi ecstasy.
Corpul de Control l-a anchetat pe șeful Poliției Mangalia, comisarul-șef Dragoș Cristea, sancționat și el cu diminuarea salariului funcției de bază cu 20% pe o perioadă de 3 luni.
De asemenea, anchetați au fost și șeful IPJ Constanța, chestorul Adrian Glugă, adjunctul șeful IPJ Constanța, comisar-șef Marin Dincă. Toți au scăpat fără sancțiuni.
În cele din urmă, dintr-un șir lung de vinovați, mulți au scăpat nevinovați, iar singurii sancționați sunt doi polițiști. Timp de trei luni, vor primi cu 20% mai puțin la salariu.