12 dec. 2021 | 16:15

Decizia Lidl România care îi afectează pe clienții din țară. Ce nu mai au pe rafturi

Știri generale
Decizia Lidl România care îi afectează pe clienții din țară. Ce nu mai au pe rafturi
Unele produse de la Lidl dispar de pe rafturi

Lidl vine cu o decizie uriașă care îi va afecta pe toți clienții din țară. Produsele preferate ale unor români nu se vor mai găsi pe rafturi. Despre ce este vorba și de ce au dispărut acestea din vizorul cumpărătorilor?

Decizia Lidl care îi afectează pe clienți: unele produse dispar de pe rafturi

Retailer-ul german extrem de îndrăgit de români aduce clienților vești la extreme. Vestea bună este că anul acesta a marcat un record în privința magazinelor noi deschise, iar vestea proastă este că nu a mai reușit performanța din 2019 de a asigura fructe și legume românești la raft.

Concret, ponderea mărfii autohtone a fost de 72% în anul 2020 dintr-un total de 81%, lucru care s-a schimbat în anul în curs. De asemenea, valoarea exporturilor produselor locale intermediate de Lidl s-a diminuat cu 5%.

Astfel, mai puțin de 50% din legumele și fructele care s-au găsit în magazinele Lidl din toată țara pe parcursul anului trecut au fost achiziționate local. În anul 2019, retailer-ul a cumpărat din țară peste 92.000 de tone de legume și fructe, iar în vârful sezonului reușea ca 81% din toate comercializate să fie românești.

„În anul financiar 2020, volumul de legume și fructe produse local disponibile la raft în sezon (perioada martie-septembrie) a ajuns la 68%. Numărul producătorilor locali care au găsit în Lidl o piață deschisă pentru ei a crescut cu 20% față de anul anterior.

În total, prin creșterea ponderii produselor locale, am redus distanța de transport cu un total de aproximativ 500.000 de km”, se mai specifică în raportul Lidl.

„Acesta este un obiectiv important pe care îl dorim să îl menținem”

Volumul de fructe și legume românești achiziționate de lanțul de supermarket-uri a crescut în 2020 cu peste 28% față de 2019. Un număr de 87 de furnizori din totalul de 95 au fost din România, iar 156 de articole din întregul sortiment au fost produse integral sau parțial în țară.

Retailer-ul german a continuat să faciliteze exportul de produse autohtone și în 2020 către magazinele Lidl din Europa. Valoarea lor a fost însă cu 3 milioane de euro mai puțin decât în anul 2019. Amintim că în anul 2018 valoarea a fost chiar dublă. “Acesta este un obiectiv important pe care îl dorim să îl menținem”, se arată în raportul de sustenabilitate al Lidl pentru 2019.

Lidl se bucură în continuare de clienți în număr mare, mai ales în perioada sărbătorilor. Lanțul de supermarket-uri aduce multe oferte cumpărătorilor la carne, jucării pentru copii sau diverse produse pentru casă. Vino în magazinele Lidl și vei afla reducerile făcute chiar la lucrurile tale preferate!