Mașinile pot atinge viteze care depășesc cu mult limita legală, lucru deranjant pentru cei care adoră senzațiile tari. Mulți dintre șoferi au încercat cel puțin o dată să exagereze cu viteza când credeau că șoseaua este doar a lor sau se aflau într-un spațiu mai larg și fără prea mulți colegi de carosabil. De ce companiile construiesc astfel de mașini dacă limita legală este cu totul alta? Cum se întâmplă acest lucru?
Multe dintre accidentele petrecute în lume de-a lungul timpului au același vinovat: viteza. Din păcate, majoritatea șoferilor care adoră să șofeze au exagerat cel puțin o dată cu viteza de când se află la volan. Adrenalina și starea că tu ești în control sunt extrem de periculoase, mai cu seamă pentru cei începători.
Prima întrebare ar fi: de ce companiile construiesc astfel mașinile dacă limita legală este alta? Majoritatea automobilelor beneficiază de un vitezometru încăpător care se poate duce cu mult peste regulile stabilite de autorități.
Viteza maximă legală din România este de 130 km/h, dar companiile continuă să schițeze vehicule care pot dubla această viteză. Un procent mare dintre autoturismele de rând ajung doar până la 180 km/h, arată experții.
Potrivit fostului director Nissan, Larry Dominique: „Optzeci la sută din mașinile aflate în circulație nu sunt proiectate să depășească 180 de kilometri pe oră, indiferent de ceea ce susține vitezometrul tău”.
Anvelopele nu pot rezista mult timp dacă autoturismul rulează cu peste 210 kilometri pe oră. Se pare că decizia de a construi mașini care pot ajunge la o viteză incredibilă are legătură cu strategia de vânzări.
Persoanele pasionate de viteză, senzații tari și mașini puternice sunt încântate de acest detaliu, iar din perspectiva market-ului vitezometrele exagerate au sensul lor. De asemenea, nici din punct de vedere legal nu există vreo problemă. Producătorii se bazează pe faptul că șoferii vor respecta întocmai regulile și vor conduce prudent.
În trecut, au existat măsuri luate împotriva acestei practivi. Mașinile produse în Statele Unite ale Americii aveau vitezometre care arătau numărul 55 încercuit. Președintele Richard Nixon a emis în anul 1974 limita națională de viteză de 55 km/h, cu speranța să promoveze eficiența combustibilului.
De asemenea, de teamă că cifrele încurajează șoferii să conducă cu viteze amețitoare, în anul 1979, în SUA, a fost propusă regula care presupunea ca viteza maximă din bord să fie de 135 de km/h. Aceasta a fost însă abrogată în anul 1981.