Toate supermarketurile au o serie de produse pe care, deși sunt disponibile pe raftul corespunzător din cadrul unității, le putem trece cu vederea sau le putem vedea mai bine când ajungem la casă să plătim și să le vedem afișate acolo. Care este mecanismul din spatele acestei strategii.
Cu siguranță ai văzut și tu că la casele de marcat din marile supermarketuri, precum Lidl, Kaufland, Carrefour sau Auchan, sunt plasate anumite produse puse în coșuri sau recipiente încăpătoare.
Printre acestea găsim gume de mestecat, baterii, brichete, bomboane și alte obiecte de mici dimensiuni. Ce se află în spatele acestui truc pe care supermarketurile îl folosesc pentru a momi clienții, la ieșirea din magazin?
Ei bine, explicația vine din partea specialiștilor. Creșterea prețurilor în toate supermarketurile îi determină pe consumatori să verifice atent lista lor de cumpărături.
Desigur, mersul la supermarketul din colț, unde știi că găsești de toate, ne poate determina să cumpărăm lucruri pe care nici măcar nu le aveam notate de acasă.
De aceea, retailerii pun accent pe aprovizionarea coșurilor aflate în apropierea caselor de marcat, astfel încât românii să dea iama în o nouă gamă de produse.
De exemplu, ori de câte ori ajungi la cutii, acestea au mici expoziții pline cu gumă de mestecat, bomboane și baterii. Ceva care nu este esențial în achiziția noastră, dar pe care ajungem să-l luăm mereu.
Citește și Produsele de post care sunt deja disponibile în magazinele Lidl România. Au prețuri foarte mici
Specialiștii explică fenomenul psihologic care stă la baza deciziilor noastre de a cumpăra diferite obiecte care nu ne sunt necesare.
În momentul în care pui câteva produse la care nu te-ai gândi, inițial, să le cumperi, la final, cei mai mulți dintre consumatori se răzgândesc.
Creierul reacționează în așa fel încât îți trimite impulsurile de a achiziționa anumite produse care nu îți sunt necesare pe moment, dar care „nu strică să fie”.
Aceste trucuri sunt destul de des întâlnite în supermarketuri precum Lidl, Auchan, Carrefour, Kaufland, Profi sau Penny.
Retailerii îl folosesc și atunci când vor să comercializeze anumite produse care sunt la reducere sau epuizează stocul unui articol care urmează să fie retras.