De când au apărut pe piață PET-urile și cutiile de aluminiu, băutura parcă are alt gust. De altfel este demonstrat acest lucru, în detrimentul băuturilor în sticle clasice. Pe de altă parte, când vine vorba de costuri, băuturile la sticlă sunt mult mai scumpe. Există și o explicație pentru acest lucru.
Este bine cunoscut faptul că consumul de băuturi îndulcite cu zahăr este dăunător pentru sănătate. Consumul regulat de băuturi precum sucurile este o modalitate sigură de a vă îngrășa și de a crește riscul de afecțiuni medicale cronice și fatale, precum diabetul și unele tipuri de cancer.
Dar, pe măsură ce tot mai mulți oameni din întreaga lume adoptă o dietă occidentală, sucurile răcoritoare devin un produs de bază în multe țări de toate nivelurile socio-economice. Un nou studiu constată că cererea transformă aceste băuturi într-un produs de bază în multe economii în curs de dezvoltare, unde veniturile sunt în creștere. Ca urmare, băuturile îndulcite cu zahăr sunt mai abundente și mai accesibile.
Studiul a implicat 40 de țări cu venituri ridicate și 42 de țări cu venituri mici și medii din 1990 până în 2016. Cercetătorii au folosit date care urmăresc prețul băuturilor în țările din întreaga lume. Aceste cifre au fost comparate cu datele care urmăresc tendințele în materie de venituri și inflație.
În afară de asta, s-a ținut cont și de un alt parametru, și anume gustul. Rezultatul a fost că băuturile comercializate la sticlă sunt mai bune decât cele vândute în PET-uri sau cutie. Motivul este unul demonstrat extrem de simplu.
În timp ce sticla nu afectează băutura, PET-urile și cutiile de aluminiu fac exact invers. Studiul a arătat că PET-urile și cutiile, fiind cu compuși chimic, elimină relativ mai repede CO2-ul din băuturi, astfel schimbându-se și gustul.
Dacă ne referim la costuri, băutura la sticlă este mai scumpă. Sticla necesară are costuri mai mari, față de PET-uri care se pot face din materiale reciclabile. La fel și când e să facem raportul dintre sticlă și cutiile de aluminiu. Aceste ambalaje au un cost mult mai mic de producție.
Un alt factor, extrem de important, este că sticlele au un impact major asupra mediului, decât PET-urile sau cutiile de aluminiu. Deși, majoritatea clienților amatori de băuturi caută să cumpere la sticlă, prețul fiind unul mai mare, îi determină, în cele din urmă, să opteze pentru PET-uri sau cutii, tocmai datorită acestui factor, prețul mai scump.