Specialiștii au făcut o descoperire incredibilă, care ar arăta că Titanicul s-ar fi scufundat din cauza Aurorei Boreale. Furtuna solară ar fi dus la defectarea aparatelor de navigației ale celebrului vas de croazieră.
Cercetătorii au ajuns la o concluzie aproape ireală. Titanicul s-ar fi scufundat din cauza Aurorei Boreale. Noi cercetări sugerează că furtuna geomagnetică din spatele Luminilor Nordice ar fi putut perturba sistemele de navigație și comunicații ale Titanicului și ar fi putut împiedica eforturile de salvare, alimentând dezastrul în urma căruia a ucis peste 1.500 de pasageri, transmite Live Science.
„Luminile de la aurorele boreale au fost foarte puternice în acea noapte”, a declarat un cercetător.
Aurorele Boreale se formează din furtunile solare, când soarele emană curenți de mare viteză de gaze ce se îndreaptate spre Terra. Astfel, pe măsură ce particulele și energia se ciocnesc cu atmosfera Pământului, unele dintre ele călătoresc pe liniile câmpului magnetic pentru a interacționa cu gazele atmosferice, strălucind verde, roșu, violet și albastru, informează NASA.
Aceste particule pot interfera, de asemenea, cu semnale electrice și magnetice, provocând supratensiuni și oscilații, la fel ca cele pe care le avea Titanicul la bord.
O furtună solară suficient de puternică pentru a produce o auroră Boreală ar fi putut afecta, de asemenea, busolele și comunicația fără fir de pe Titanic și pe navele din apropiere care au încercat să intervină în salvare. Iar aurorele boreale au fost foarte vizibile atunci când Titanic s-a scufundat. James Bisset, al doilea ofițer al RMS Carpathia, nava care i-a salvat pe supraviețuitorii de pe Titanic
Iar aurorele boreale au fost foarte vizibile atunci când Titanic s-a scufundat. James Bisset, al doilea ofițer al RMS Carpathia, nava care i-a salvat pe supraviețuitorii de pe Titanic, a scris în jurnalul său în noaptea de 14 aprilie 1912: „Nu era lună, dar Aurora Boreală sclipea. Erau ca niște raze de lună care se ridicau din orizontul nordic”.
Acesta a mai adăugat că încă mai putea vedea „luminile verzui” ale aurorei în timp ce Carpathia se apropia de bărcile de salvare ale Titanicului.
De asemenea, supraviețuitorii au descris, de asemenea, intensitatea luminii de pe bărcile lor de salvare în jurul orei 3 dimineața. În același timp în care particulele furtunii solare formau un spectacol de lumini, ar fi putut, de asemenea, să deregleze busola vasului Titanic. O abatere de numai 0,5 grade ar fi fost suficientă pentru a duce nava pe cursul său fatal de coliziune către aisberg, potrivit specialiștilor.
„Această eroare aparent nesemnificativă ar fi putut face diferența între a se ciocni cu aisbergul și a îl evita”, a scris ea. Semnalele radio din acea noapte au fost, de asemenea, „ciudate”, au raportat operatorii.
Semnalele SOS trimise de pe Titanic către navele din apropiere nu au ajuns la destinație.