30 dec. 2024 | 07:44

De ce s-ar fi prăbușit avionul din Coreea de Sud, de fapt. Experții ar fi deslușit cauza accidentului

News
De ce s-ar fi prăbușit avionul din Coreea de Sud, de fapt. Experții ar fi deslușit cauza accidentului
Principalele ipoteze în cazul accidentului aviatic din Coreea de Sud

Accidentul aviatic de duminică din Coreea de Sud, în care un avion Boeing 737-800 al companiei Jeju Air s-a lovit de un parapet aflat la capătul pistei de aterizare, a șocat întreaga lume. Cu 179 de victime dintr-un total de 181 de persoane aflate la bord, acest dezastru este considerat cea mai mare tragedie aviatică din istoria țării. Care ar fi fost cauza accidentului, potrivit primelor ipoteze.

Primele ipoteze după accidentul aviatic din Coreea de Sud

Primele investigații sugerează că o coliziune cu o pasăre ar fi fost cauza principală a accidentului, declanșând o serie de defecțiuni tehnice care au condus la prăbușirea aeronavei. Potrivit experților în aviație, coliziunea cu pasărea a provocat pierderea parțială a puterii unui motor și a afectat sistemul hidraulic al avionului.

Această situație critică i-a determinat pe piloți să încerce o aterizare de urgență. Totuși, această manevră a fost complicată de defecțiunile tehnice apărute în urma impactului. Analizele inițiale sugerează că echipajul a fost nevoit să opereze fără trenul de aterizare și flapsurile aripilor, elemente esențiale pentru o aterizare sigură.

Imaginile și datele transmise înainte de accident arată că aeronava efectua o apropiere normală, cu flapsurile extinse, către pista 01 a aeroportului Muan. La aproximativ 275 de metri deasupra solului, transmisia automată de date s-a întrerupt brusc, moment ce a coincis cu declararea unei situații de urgență de către echipaj. Impactul cu pasărea ar fi afectat motorul drept, forțând piloții să abandoneze încercarea inițială de aterizare.

Într-un efort disperat, piloții au întors avionul pentru o a doua încercare, de data aceasta pe pista opusă, 19. Sistemele hidraulice ale aeronavei erau însă afectate, împiedicând utilizarea flapsurilor și a trenului de aterizare. Aceasta a dus la o aterizare rapidă și dificilă, avionul atingând solul cu motoarele și burta fuselajului.

Avionul a lovit un perete de beton

În timpul aterizării, avionul a derapat pe pistă, lovind o bază de beton ce susținea un sistem de antene radio pentru ghidajul la aterizare. Potrivit specialiștilor, acest obstacol rigid ar fi amplificat gravitatea impactului. În plus, înregistrările video arată că inversorul de tracțiune de pe motorul drept era activat, dar cel al motorului stâng nu funcționa. Acest detaliu confirmă ipoteza unor defecțiuni multiple la sistemele hidraulice.

Pilotul Denis Davidov, un comandant experimentat pe același tip de aeronavă, a explicat că o astfel de situație este extrem de rară. Într-un scenariu normal, echipajul ar fi avut opțiunea de a extinde manual trenul de aterizare folosind gravitația, dar timpul limitat și complexitatea situației ar fi făcut această manevră imposibilă.

„Se pare că au avut sistem hidraulic pentru a desfășura un inversor, dar fără flapsuri sau tren de aterizare… Ca pilot al aceluiași tip de avion, este foarte ciudat”, a explicat comandantul de zbor Denis Davidov, care pilotează Boeing 737-800 pentru Ukraine International Airlines, potrivit presei internaționale.

Accidentul din Coreea de Sud amintește de alte tragedii aviatice, precum prăbușirea unui Airbus al Pakistan International Airlines în 2020, când piloții au decolat din nou după o aterizare eronată fără trenul de aterizare extins. La fel ca în cazul actual, lipsa controlului direcțional și infrastructura aeroportuară au contribuit la deznodământul tragic.

 

Parteneri
Ce monedă trebuie să ai în buzunar, în noaptea de Revelion. Îți va aduce noroc
Redactia.ro
„Am dormit prin trenuri!” Cum a trecut actorul Marian Râlea peste dramele care i-au zguduit viața: „Teatrul m-a salvat”
Click.ro
VIDEO „Mă prăbușesc, am fost lovit”. Ultimele cuvinte ale pilotului elicopterului rus doborât de o dronă navală ucraineană în Marea Nea
Digi24
Imagini cu Mihaela Prigoană! Văduva afaceristului este cu mult mai tânără decât el FOTO
Vocea.biz
Blestemul piesei 'Ești iubibilă', a trupei Taxi. Cuplurile de vedete din videoclip s-au despărțit unul după altul!
Unica.ro
Zodiile care se schimbă fizic la început de an. Încep să scape de kilogramele în plus
EVZ.ro
Unde trebuie depozitate bananele ca să reziste un timp îndelungat. Sfaturile simple de pus în practică
Spynews
Nu se mai vinde nicăieri în România. Ordin fără excepții. 30 iunie 2025 este ultima zi
Capital.ro
Ștefan Bănică și Lavinia Pîrva și-au transformat total vila de 1 milion de euro: living primitor, pian, curte spațioasă, piscină și asta nu e tot. Detaliul fabulos care se vede în imagini
Avantaje
Lovituri MULTIPLE penstru PENSIONARI și BUGETARI. Începe SCANDALUL
Mediaflux
Țara din Europa ce construiește un zid la granița cu statul vecin. Nimeni nu va avea voie să treacă
Spynews.ro
Două alimente consumate zilnic de români s-au dovedit a fi cancerigene
Realitatea.net
Ce reacție a avut Daniel Dumitrache (Țuki Măcelaru) după ce a ratat victoria în finala Chefi la cuțite. Ce mesaj a transmis
Antena 1
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Shtiu.ro