De ce s-a băga șmecherul cu BMW pe linia de tramvai, scandal ajuns viral pe internet, dar și pe mâna polițiștilor. Ce spun psihologii despre șoferii din București.
Un șofer, deținător de Infiniti, a oprit circulația în prima zi de săptămână, dar și prima zi de școală pentru toți micuții din România. Bărbatul a parcat foarte aproape de șine, astfel că a fost nevoie ca pentru toți participanții lui de trafic timpul să stea în loc. Cum șoferul nu era ”acasă”, Poliția încă îl caută. Pentru un moment, fără rezultat.
Un alt șofer precum acesta, dar de BMW și cu o doză mai mare de nesăbuință, a ajuns viral pe internet. Bărbatul a depășit coloana de mașini oprită la semafor într-o intersecție pe șinele de tramvai. Proptit în locul cu pricina, a început scandalul. Episodul a fost filmat cu o cameră de supraveghere montată în interiorul tramvaiului. În imagini se poate observa cum conducătorul auto este oprit pe linia de tramvai, iar în momentul în care se face verde la semafor, acesta nu vede, astfel că nu pornește. Claxonat de vatmanul tramvaiului, șoferul a ezitat în continuare să plece de pe loc.
Vatmanul l-a împins cu tramvaiul și, furios din cale afară, deținătorul de BMW a încercat să coboare din mașină. A ajuns din nou în interiorul ei, căci tramvaiul tot spre el înainta. Despre imaginile apărute pe internet, Brigada Rutieră a Capitalei a menționat, pentru News.ro, că incidentul a avut loc pe 3 ianuarie, în jurul orei 13.10, și nu pe 5 ianuarie după cum era vehiculat.
S-a produs un accident rutier soldat cu pagube materiale. Astfel, conducătorul unui autovehicul nu a respectat obligaţia de a lăsa liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia şi nici nu s-a prezentat la unitatea de poliţie competentă pe raza căreia s-a produs accidentul în termen de cel mult 24 de ore de la producerea evenimentului pentru întocmirea documentelor de constatare”, a informat Poliția.
Ionela Simionica, vicepreședinte al Asociației de Psihologie și Siguranță Rutieră – PsihotrafiQ, spune că este vorba de indivizi aflați într-o anumită criză de identitate, ce își aliniază personalitatea unui anumit brand de mașină.
„Mărcile de maşini sunt cele mai puternice branduri, cu un ecou pe măsură în rândul maselor. Ele şi-au construit, de la caz la caz, imaginea că produc maşini puternice, rapide sau luxoase. Există şoferi care îşi cumpără aceste maşini şi, în final, ajung oarecum să se identifice cu respectiva marcă şi cu toate caracteristicile acesteia. Practic, este vorba de o isterizare a respectivilor indivizi. Îşi achiziţionează o maşină foarte puternică, inutilă în traficul de zi cu zi şi se transformă imediat. Dau dovadă de intoleranţă, dar şi de un uşor narcisism. Subliniez, sunt indivizi aflaţi într-o anumită criză de identitate care se branduiesc cu respectiva marcă auto”, a explicat expertul.
„„Îşi fac imaginea de oameni importanţi, care se exprimă prin maşini mari. Dau de înţeles că nu au timp şi, din acest motiv, au tupeul să încalce legea. Vor să atragă astfel atenţia asupra lor. Fenomenul este cu atât mai puternic cu cât există indivizi care nu se prea ocupă cu mare lucru, dar dau câteva mii de euro pe o astfel de maşină veche, la mâna a doua. Cu toate că nu conduc o maşină scumpă şi aceşti indivizi dau dovadă aceeaşi personalitate exacerbată. Şi ei se consideră superiori colegilor din trafic”, a mai subliniat aceasta.