Te-ai întrebat vreodată de ce nu găsești produsele de la Lidl și Kaufland mereu în același loc în magazin? Secretul acestor mari companii a fost dezvăluit. Din momentul în care pășim în interiorul unui supermarket, nimic nu este întâmplător, de la miros până la temperatură.
Pentru cei mai mulți români, vizita în supermarketul preferat a devenit o parte aproape nelipsită din viața de zi cu zi. Fiecare client are o listă cu produse preferate, pe care le cumpără de fiecare dată. În cele din urmă, oamenii ajung să se plimbe printre rafturi, știind deja exact unde găsesc ceea ce își doresc.
De câteva ori pe an, angajații acestor centre comerciale primesc o sarcină specială: să reorganizeze aproape toată marfa. Efectul nu este unul tocmai plăcut pentru cumpărători, mulți oameni mărturisind că se simt dezorientați, nevoiți să petreacă mai mult timp decât în mod normal în căutarea produselor din listă.
Te-ai întrebat vreodată de ce nu găsești produsele din Lidl, Kaufland și alte magazine de la noi din țară în același loc? Măsura nu este una luată la întâmplare, ci respectă o recomandare făcută de specialiștii în comportamentul cumpărătorului.
Potrivit acestora, rearanjarea mărfii, schimbarea locului în care sunt amenajate raioanele, îi va forța pe clienți să petreacă mai mult timp în magazin. Consecința? Cresc șansele să descopere produse noi pe care să le și pună în cărucior sau coș, crescând astfel vânzările și, evident, profitul companiilor.
Te-ar putea interesa și: Escrocheria prin care mulți clienți Lidl au fost păcăliți. E alertă, ce s-a întâmplat în aceste zile în Germania
În ultimii ani, oamenii au observat că indiferent că suntem într-un magazin ce aparține unui mare lanț din România sau orice altă țară din Uniunea Europeană, rafturile și mărfurile sunt organizate identic. Nici asta nu este o coincidență, indicațiile fiind date de specialiști în design interior.
De fapt, marii retaileri își doresc ca prin amenajarea spațiului din interiorul centrelor comerciale, să se asigure fluidizarea mișcării clienților și, în același timp, să fie scoase în evidență anumite produse, totul, evident, din dorința de a obține un profit cât mai mare.
Potrivit psihologilor, senzația că se pot orienta cu ușurință și faptul că știu exact unde poate fi găsită fiecare categorie de produse, este un gând liniștitor și un motiv în plus pentru oameni să intre în magazin, indiferent în ce țară sunt.
Te-ar putea interesa și: Ce reduceri vor fi în Lidl, Kaufland, Carrefour și alte magazine din România. Anunțul făcut de ministru