De ce a trimis Nicolae Badea notificare pentru schimbarea siglei lui Dinamo. Abia acum a recunoscut
De ce a trimis Nicolae Badea notificare pentru schimbarea siglei lui Dinamo. A surprins pe multă lume faptul că fostul acționar și președinte al grupării alb-roșii a somat echipa din Ștefan cel Mare să-și schimbe sigla binecunoscută, cu cei doi câini, pentru a nu mai folosită în scopuri comerciale. Nicolae Badea, care este șeful CS FC Dinamo și deține și 7% din acțiunile SC Dinamo 1948 SA, a explicat care au fost motivele pentru care a procedat astfel.
De ce a trimis Nicolae Badea notificare pentru schimbarea siglei lui Dinamo
De ce a trimis Nicolae Badea notificare pentru schimbarea siglei lui Dinamo. Clubul din Ștefan cel Mare a primit o notificare din partea CS FC Dinamo, societatea lui Nicolae Badea, care deține 7% din formația din Liga 1, prin care îi este interzis să folosească marca „Fotbal Club Dinamo București”, denumirea „FC Dinamo” și domeniul „fcdinamo.ro”.
De asemenea, Badea a solicitat ca sigla istorică a echipei, ce-i aparține, să nu mai fie folosită în scopuri comerciale. ACS FC Dinamo București a cesionat, prin Dinamo 2001 SRL, către SC Dinamo 1948 SA, în luna iulie a anului 2005, conform actelor oficiale: „locul în Divizia A al echipei de fotbal a Clubului Sportiv Fotbal Club Dinamo București și al celorlalte echipe ale asociației, precum și a drepturilor federative ale jucătorilor de fotbal legitimați la Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo București și a drepturilor de utilizare exclusivă a însemnelor, emblemei și mărcilor”.
Abia acum a recunoscut
Nicolae Badea a fost, ani buni, acționar și președinte la ceea ce suporterii au denumit, simplu, Dinamo. Chiar dacă a devenit președintele unei alte echipe cu nume asemănător, ACS FC Dinamo București, el a rămas aproape de „câini”, inclusiv prin programul DDB.
Nicolae Badea a explicat pentru Playsport care a fost motivul pentru care a trimis notificarea pentru schimbarea siglei către clubul pe care l-a condus cândva.
„Orice drept patrimonial nematerial, cum sunt licențele, brevetele, inovațiile, invențiile și așa mai departe, sunt cedate unei terțe părți în anumite condiții. Pot fi cedate cu titlu gratuit, dacă e un drept de utilizare socială, cum este mesajul social al unei sigle, a unei invenții, drepturi de autor. Iar, dacă vrei să faci acte de comerț și drept de autor cu acea invenție, marcă, trebuie să existe un raport contractual între deținătorul legal al mărcii, al invenției, al inovației și drepturile de autor (n.r. – în cazul de față CS FC Dinamo).
Cum ar fi ca cei care scriu să nu fie plătiți pe drepturile de autor ale scriitorului?. Un scriitor publică o carte, ce bani primește? Pentru drepturile de autor. Nu primește de la editură. Aceasta îl plătește, conform raportului contractual, pe dreptul de autor pe care autorul îl cedează editurii pentru a publica cartea. Din veniturile pe care le scoate editura din vânzare, el are o sumă echivalentă cu dreptul de autor, convenit contractual. Cel mai simplu de explicat, în formula asta, e pe drepturi de autor. El e plătit pentru că e autorul unor rânduri”, a explicat Badea pentru sursa citată.
„Utilizarea gratuită este strict în scop sportiv”
Nicolae Badea a mai precizat că dreptul de utilizare gratuită a siglei a fost convenită în 2005, dar strict pentru scopuri sportive și nu comerciale. Altfel, orice beneficiu financiar obținut prin folosirea acesteia iese din sfera gratuității convenită în 2005.
„Utilizarea a fost convenită în 2005. În utilizarea oneroasă, generatoare de venituri, dacă vrei să faci merchandising, la rândul tău să obții venituri din ce vinzi, n-ai dreptul să cesionezi altei părți, că nu tu ești deținătorul. În momentul în care recurgi la astfel de comerț, cum ar fi merchandising, branding de produse, căni, brichete, etc. sunt generatoare de venituri care exced utilizării gratuite.
Utilizarea gratuită este strict în scop sportiv, cu echipamentul de joc, de prezentare, la antrenamente, la meciurile amicale, oficiale, în competiții. Inclusiv, e utilizare gratuită, când tu, Dinamo 1948 SA, ai drepturi tv din transmisia de meci. Pentru aia, CS FC Dinamo nu ți-a cerut nimic. Nu joacă sigla, ci jucătorii, iar veniturile sunt din competiția la care participi”, a adăugat Nicolae Badea pentru aceeași sursă.
Nicolae Badea a mai declarat că procesul de rebranding declanșat de administratorul judiciar Răzvan Zăvăleanu e inutil, pentru că nu intră în competențele acestuia. Un asemenea lucru poate fi decis doar de asociații sau de acționari și nu de administratorii unei societăți aflată în insolvență. Întregul interviu cu Nicolae Badea poate fi citit pe Playsport.ro.