Dacia, pentru prima dată în ultimii 7 ani, vine cu ceva nou. Despre ce e vorba și ce înseamnă asta

de: Daniel Ștefan
07 01. 2019

Dacia vine, în sfârșit, cu ceva nou, după șapte ani, dar nu e neapărat ceva impresionant. Noutatea se datorează, evident, alianței pe care a făcut-o Renault cu Nissan, dar și unele modele Dacia ar putea beneficia de o schimbare.

Potrivit confirmărilor făcute de reprezentanții producătorului auto de la Mioveni, uzina a început la sfârșitul anului trecut producția unui motor nou, de doar 1.0 litri, cu numele de cod IG-T100. Când te așteptai ca marca românească să evolueze și să ofere mai multă putere, se pare că mai degrabă dă înapoi, dar avantajul ar putea fi consumul redus de carburant.

Versiunea de bază a propulsorului de 1.0 litri are trei cilindri și 73 de cai-putere și ar urma să înlocuiască motorul de 1.2 16V cu patru cilindri care echipează deja unele modele Dacia și Nissan și care dezvoltă tot 73 de cai-putere.

Dacia produce un motor nou care momentan nu impresionează

Noul motor al Dacia ar putea să aibă performanțe mai specifice acestui secol în versiunea turbo, care are 100 de cai-putere. Versiunea turbo vine ca înlocuitor pentru motorul 0.9 TCe de 90 de cai-putere.

Zvonurile de pe internet spun că noul motor Dacia 1.0 IG-T100 ar putea fi aplicat la modelele mai ușoare, ca Logan și Sandero, iar Renault-Nissan îl vor pune pe modelele Micra și Clio. Renault Clio urmează să fie prezentat prin martie, la Salonul Auto de la Geneva.

„Producţia noului motor a demarat în decembrie. Vorbim despre un motor nou pentru alianţa Renault-Nissan. Acesta foloseşte o tehnologie nouă prin care «cămaşa» pistonului este pulverizată, astfel încât este mai uşoară şi uniformă şi permite obţinerea unui grad de fricţiune mai mic şi o răcire mai eficientă”, a declarat Christophe Dridi, noul director general al Automobile Dacia şi director general al Group Renault România.

După cum spuneam, este pentru prima dată, după șapte ani, când Dacia se apucă iar de producția unui motor. Ultimul realizat de uzina de la Mioveni a fost motorul 0.9 TCe, intrat în producție în toamna anului 2012.