VIDEO Dacia electrică, făcută acasă: cât l-a costat să facă ce nu face Dacia

de: Andrei Simion
04 03. 2019

Dacia electrică va fi lansat cândva de companie, dar până atunci putem doar spera. Un șofer n-a mai sperat și s-a pus pe treabă. I-a ieșit o mașină senzațională.

Mark Areny e un inginer francez care și-a făcut mașină electrică dintr-un Logan. Prima omologare a fost una individuală și a durat în jur de o lună. Cât despre Dacia Logan pe care a folosit-o, este un model din 2014 cu tot ce-i trebuie: aer condiționat, servodirecție și o baterie mult mai mare.

„Ca să dezvolt această mașină, m-a costat 25.000 de euro, ceea ce este puțin, în opinia mea. Acum, reușim să facem conversia în jur de 15.000 de euro. Cred că fiecare service din România ar putea realiza această conversie, noi îi putem ajuta să facă acest lucru. Cel mai avantajos este să cumperi un Logan second hand si apoi să faci mașina electrică”, a spus acesta.

Dacă vrei să te apuci de așa ceva, el știe cel mai bine ce presupune procesul. Mașina cu care circulă în prezent este a doua Dacia Logan electrică pe care a făcut-o. Primul model l-a dezmembrat. Dar asta nu înainte să meargă cu mașina circa 30.000 de km. „Apoi am montat totul pe o broscuță, model Beetle din 1962. În prezent, lucrăm la conceptul celui de-al treilea Logan electric”, a adăugat Areny.

Ce are o Dacia Logan electrică

Dacia electrică făcută de francez are cutie automată. Schimbătorul de viteze a fost înlocuit cu două butoane, pentru marșarier și mers înainte.

Viteza maximă pe care o prinde această Dacia Logan este de cam 100 – 110 km/h. „De fapt, nici nu este indicat să mergi cu viteze mai mari, pentru că se consumă mai repede bateria. Acest lucru este valabil pentru orice tip de mașină electrică”, a explicat Marc Areny pentru HotNews.

Dacia electrică are o autonomie de 200 km. Bateria este de 35 kWh.

„În orice condiții, fac 200 km fără niciun fel de problemă – de ajuns pentru a veni în București. O încarc puțin și plec înapoi acasă, la Pitești. Avem doar un singur încărcător, s-ar putea trece la trifazat sau fast charge, însă luăm în calcul acest lucru pentru următorul model. Acesta se încarcă peste noapte: cinci-șase ore, în funcție de cât este de descărcat”, a mai spus acesta despre experimentul cu Dacia electrică.