Dacia electrică: Cum arată mașina românească ce se încarcă wireless și i-ar face invidioși și pe cei de la Tesla

Autor: Redacția - 24.12.2018, 14:55

Dacia electrică este viitorul la care visează mulți șoferi care încă nu-și permit un vehicul electric, dar statul începe să-i oblige să nu mai polueze. Dacia e realizat un Sandero electric anul trecut, iar modul ei de funcționare te-ar putea interesa.

În toamna anului trecut, a fost prezentat pentru prima dată un vehicul electric construit pe șasiul unei Dacia Sandero.

Modelul a fost botezat Sandero Electron și este unul experimental, care nu va intra probabil niciodată în linia de fabricație.

Artizanul acestei Dacia electrice este Dănuţ Gabriel Marinescu, directorul Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului din cadrul Universităţii Piteşti.

dacia sandero electron
Sursa: Adevărul

În principiu, este un Sandero din generația a doua, dar modificat, pe care s-a pus un sistem de încărcare inductivă (wireless). Mașina a fost realizată la Centrul de cercetare „Ingineria automobilului” de la Universitatea din Piteşti în colaborare cu Renault Technologie Roumanie în cadrul unui acord de parteneriat pentru activităţi de cercetare ştiinţifică şi formare în domeniul vehiculelor electrice.

„Vehiculul electric este construit pe un autoturism Dacia Sandero Stepway, prin înlocuirea sistemului clasic de propulsie cu un nou sistem electric (AMBRA) conceput în laboratorul „Sisteme alternative de propulsie- Vehicule electrice şi Hibride” din cadrul centrului. Propulsarea vehiculului este realizată de un motor asincron cu puterea maximă de 32 kW, alimentat de la o baterie litiu-ion cu o tensiune de 250V”, a explicat pentru Adevărul Dănuţ Gabriel Marinescu, directorul Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului.

dacia sandero electron
Sursa: Adevărul

Sandero Electron are marele avantaj că poate fi alimentată atât de la o priză casnică sau publică, de 16A/32A, de la o stație de încărcare, dar și wireless.

Deși este o mașină experimentală, Dacia Sandero Electron atinge deja performanțe deloc de neglijat: viteză maximă de 110 km/h și autonomie după ciclul NEDC de 100 km. Sunt valori modeste, dar ar putea fi un start bun pentru Dacia dacă ar avea în plan deschiderea unei game de mașini electrice. Renault a făcut de mult acest pas, iar cei de la Dacia au multe de învățat de la brandul francez.

Sursa: Adevărul
Citește și...
loading...

Redacția Playtech.ro te invită să citești în continuare articolele noastre intr-un mod informat și logic.

Întrucât jurnalismul, cititorii și publicitatea formează un circuit strâns legat, avem nevoie de acceptul tău clar pentru a-ți putea oferi în continuare informațiile publicației Playtech.ro în conformitate cu noua lege europeană GDPR, care intră în vigoare pe 25 mai.

e asigurăm că datele vor fi păstrate în siguranță și te rugăm să citești următorele documente care sunt în concordanță cu noile reglemantări impuse de Uniunea Europeană.

Îți mulțumim pentru acceptul tău și navigare plăcută

Sunt de acord Mai multe optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.