Anul trecut Dacia Renault a resimțit o scădere a vânzărilor la majoritatea modelelor. Nu același lucru putem spune despre anul 2021. Atât în România, cât și în Europa, grupul de la Mioveni a început să crească în vânzări. Primele luni ale anului 2021 au adus o schimbare în piață.
Ca majoritatea companiilor și Dacia Renault a avut de suferit anul trecut. Cu toate astea a avut venituri consistente în primul trimestru. Marea lor majoritate au fost susținute de disciplina prețurilor într-un mediu încă tulburat din cauza pandemiei. Veniturile grupului au atins 10 miliarde de euro în primul trimestru al anului 2021.
Vânzările globale ale grupului au crescut cu 1,1% la 665.038 vehicule în primul trimestru din 2021. Marca Renault a vândut 42.951 de vehicule electrice și hibride în primul trimestru al anului 2021. Din al doilea trimestru, Renault va propune trei noi oferte hibride E-TECH și hibrid plug-in.
Dacia a performat bine cu noile sale modele. Lansarea New Sandero este un succes cu un portofoliu care reprezintă peste 3 luni de vânzări. Noul Dacia Spring, primul vehicul electric al mărcii, a înregistrat deja aproape 10.000 de precomenzi.
În Europa, piața a crescut cu 3,9%, susținută de impulsul puternic al pieței vehiculelor utilitare ușoare. În acest context, Dacia Renault a vândut 121.231 vehicule datorită succesului lansării New Sandero și performanțelor bune ale vânzărilor Duster.
Noua Dacia Spring 100% electrică promite să fie un succes, date fiind precomenzile deja înregistrate. Conform datelor din piața românească, Dacia Renault a reușit un număr important de înmatriculări în prima parte a anului 2021.
În luna martie Dacia Renault a raportat o creștere impresionantă cu 64,7% a numărului de înregistrări în Europa. Asta ar însemna aproxiamtiv 34.200 de unități, potrivit Asociației Producătorilor Europeni de Mașini (ACEA).
Creșterea anuală pentru întregul trimestru a fost de 6,9%. Creșterea vânzărilor Dacia Renault a dus și la creșterea cotei sale de piață. În primul trimestru al anului precedent, 2,7% dintre toți cumpărătorii de mașini din Europa au ales marca românească.
Dacia Renault a cunoscut o creștere a înmatriculărilor cu 18% în 2021. Asta înseamnă aproximativ peste 10.000 de mașini noi înmatriculate. Dacă ne raportăm la luna mai, procentul de creștere este de 15%, asta însemnând un total de 8.221 de mașini noi vândute de Dacia Renault.
Anul acesta, procentul acestora a crescut la 2,9%. Mărci precum Volvo, Nissan și Seat au cote de piață similare anul acesta. Piața europeană a autovehiculelor a crescut în primul trimestru al acestui an cu 0,9%, până la 3.080.751 de unități, potrivit raportului ACEA.