Concediul ar trebui să fie cea mai relaxantă perioadă pentru turiști, însă uneori se poate transforma într-un coșmar. Situațiile în care una rezervi și alta găsești la cazare sunt numeroase, astfel că specialiștii InfoCons vin cu sfaturi despre cum să evităm experiențele neplăcute în vacanță.
Indiferent că alegi să îți petreci vacanța de vară pe litoral sau la munte, alegerea inspirată a cazării este esențială pentru un concediu reușit. Locul în care urmează să petreci câteva zile sau o săptămână trebuie să ofere condițiile și confortul la care te aștepți, dar și să se încadreze în buget.
În cazul pensiunilor, acestea sunt clasificate de la una la cinci margarete, în funcție de facilitățile pe care le oferă. Hotelurile, pe de altă parte, sunt clasificate de la una la cinci stele. Specialiștii InfoCons atrag atenția că unele complexuri hoteliere pot avea atât camere de cinci stele, cât și camere de două stele, de exemple. De aceea, înainte de a pleca în concediu este important să verificăm unde vom fi cazați.
”Dacă tot ne-am hotărât și am plecat în concediu și ajungem într-o stațiune sau într-o localitate montană, este foarte important să înțelegem că unitățile de cazare sunt împărțite în două. Odată acele pensiuni agroturistice, care au una până la cinci margarete, și unitățile de cazare turistice, cu una până la cinci stele. Ar fi bine ca înainte de a ajunge, să verificăm acea unitate de cazare. Câte stele sau margarete are, când a fost autorizată și pentru ce a fost autorizată.
Pentru că dacă ea este autorizată doar pentru cazare, fără mâncare, dar ei pun pe site că avem și mâncare, trebuie să ne punem un mare semn de întrebare că acel serviciu fiind neavizat, neautorizat, s-ar putea să ne trezim că ne îmbolnăvim sau cine știe ce lanț de trasabilitate, de unde vine mâncarea respectivă.
Și putem verifica simplu, în aplicația europeană InfoCons, introducem unitatea de cazare sau agenția de turism și ne spune când a fost autorizată, de ce a fost autorizată și dacă între timp i s-a retras licența, clar renunțăm”, a spus președintele InfoCons, Sorin Mierlea, la Antena 3 CNN.
Președintele InfoCons a mai spus că turiștii ar trebui să știe clar ce așteptări să aibă de la o unitate de cazare de două stele sau de la una de patru, de exemplu. Nu în toate țările este aceeași reglementare, astfel că patru stele într-un hotel din România nu sunt egale cu patru stele în Turcia, Spania sau Grecia, de exemplu.
”Trebuie să înțelegem ce înseamnă patru stele și două stele, și aici aș vrea să fac o mențiune, chiar dacă discutăm despre o vacanță în România, patru stele din România nu sunt egale cu patru stele din Ungaria, sau din Franța. Fiecare stat vine cu o anumită conformare cu privire la asta.
După ce ne-am cazat în unitatea respectivă realizăm că avem un frigider cu un mini bar înăuntru. Că avem o cafea în cameră, sau mai știu eu ce minuni, trebuie să avem toate informațiile respective în limba română. Este ca și cum am merge la un supermarket, același lucru trebuie să găsim și acolo.
În al doilea rând, când coborâm la micul dejun, trebuie să avem toate informațiile cu privire la produsele agroalimentare pe care le avem acolo, la fel ca într-un restaurant, sau ca într-un magazin, astfel: ingredientele, aditivi, cantitatea de sare, cantitatea de zahăr, informațiile nutriționale și alergeni.
Nu sunt, facem plângere. De ce spun asta? Pentru că s-ar putea să găsim acolo, de exemplu, o băutură carbogazoasă cu 0 zahăr care are multă sare, poate nu multă lume știe asta, până la faptul că poate trei felii de parizer s-ar putea să conțină zahăr mai mult decât o băutură carbogazoasă. Lucruri la care nici măcar nu ne gândim că ar putea exista”, mai spune președintele InfoCons.