Cum poți fi înșelat dacă folosești Uber, Bolt sau Yango. Ce fac unii șoferi de ridesharing

de: Alexandra Chivu
27 11. 2019

Bani sau mașină, dacă nu le ai, ești nevoit să te folosești de Uber, Bolt(fostul Taxify), Yango. Pare sigur, însă și aceștia te pot înșela precum unii taximetriști. Ce fac o parte dintre șoferii de ridesharing?

Cum poți fi înșelat dacă folosești Uber, Bolt sau Yango?

În luna august a anului curent, între taximetriști și șoferii de Uber, Bolt (fostul Taxify) și Yango a fost un război. Greve, presiuni, dar și un final. Atunci, Guvernul decisese scoaterea din legalitate a aplicațiilor deja folosite de sute de mii de români. Presiunea publică a fost prea mare, astfel că au revenit asupra deciziei. Drept urmare, astăzi avem de ales între clasicul taxi, Uber, Bolt sau Yango.

Ce fac unii șoferi de ridesharing?

Clienții se plâng că unii șoferi le anulează cursele dacă sunt scurte și mai puțin profitabile. Pentru a evita să fie penalizați, ei susțin că utilizatorul nu s-a prezentat ori a întârziat. În replică, reprezentanții aplicațiilor spun că aceste cazuri sunt puține, iar autorii sunt sancționați. Puțini clienți au depus plângeri la Protecția Consumatorului.

  • Client: Poate că au curse care costă mai mult şi cursa mea face mai puţin.
  • Reporter: Care curse sunt anulate?
  • Client: Alea mai mici.
  • Reporter: Explicatia dumneavoastră este…
  • Client: Că vor bani mai mulţi.
  • Client: A dat cancel pentru că am întârziat eu cu copilul. Nu ştiu, probabil am stat câteva minute în plus – este discuția dintre un reporter de la Stirile PRO TV și un client.

”Aștept 2 minute, după care dau – Clientul nu a sosit- ”

Un șofer, partener la 2 aplicații, a acceptat să explice, sub protecția anonimatului, cum funcționează lucrurile. Șoferul a spus că, după un anumit număr de anulări, poate fi blocat de la câteva ore, la câteva zile, și nu mai poate face curse. Pentru a scăpa, a inventat o strategie care este aplicată și de alții.

  • Șofer: Ajung la prima comandă, nu mă trag chiar în fața adresei. Ca clientul să nu mă poată repera. Aştept 2 minute, după care dau ‘Clientul nu a sosit’. Comanda automat se anulează, clientului îi sunt traşi de pe card contracostul anularii comenzii.
  • Reporter: De ce faceţi asta?
  • Șofer: Pentru bani, ce vreţi să vă spun, luăm bani din ambele părţi. Iau şi de la dvs. 10 lei, iau şi din cealaltă parte bani de pe cursa – a dezvăluit conducătorul auto.